Aan de bescheiden collectie is deze week de SKX007J van @Deskdivers toegevoegd. Ik had al een 009J, en heb ze nu dus allebei.
Ik heb hem voorzien van een Solid Presidential, en de standaard bezel vervangen door een prachtige coin-edge met keramische inlay (leuk klusje trouwens ).
Tzt komt er nog een klassieke bezel met rode driehoek, en een prachtig dik saffiertje (thkz voor de tips @HanDavinci), maar voorlopig ben ik zeer tevreden met het resultaat…
Gefeliciteerd, ik weet nog weinig van Seiko af, maar zo’n diver met blauwe dial vind ik mooi. (Wie weet wordt ik nog eens een keer klant van m’n plaatsgenoot😀) Veel plezier met je aanwinst!
Thkz Hans, dit is echter (skx) 007, met een zwarte dial. De foto’s zijn niet geweldig, ik weet het…
Voor de blauwe dial moet je op zoek naar een skx009, (met blauw/rode bezel (zgn “Pepsi”). Maar in die kleurencombinatie is nog veel meer te kiezen, zoals bv de hele Padi serie. Ik weet er niet genoeg van, maar het forum is een prima plek om info te verzamelen (of vragen te stellen)…
Qua “value for money” zijn deze skx’en echter maar moeilijk te verslaan, imho…
Waarschijnlijk zag ik het zwarte voor blauw aan omdat ik buiten op een tegen de wind beschut plekje in de zon zat te lezen met een zonnebril op😎.
Die SKX009 ga ik onthouden, ik denk dat er ooit wel een keer een Seiko diver gaat komen, maar eerst ben ik nog met iets anders bezig😋. Dank je wel!