NA: slachtoffer van forumverleidingen (lekker kort ook...)

Dit is een kort verhaal over hoe dit forum je kan verleiden tot de aankoop van een horloge.
Een horloge wat je niet eerder kende of begeerde.

Nu ben ik niet geheel onbekend met de verleidingen van het forum.
Zo kocht ik ergens begin dit jaar 2 Invicta’s. Een horloge wat ik niet echt kende (dat is toch van die outlet winkels?) of begeerde.

Over verleidingen gesproken, zo’n jaar geleden werd ik juist lid van het forum om een guilty pleasure te kopen, die ik via Google hier gevonden had.
Maar goed, dat was zelf gekozen.

Nee, dan deze NA. Het begon met mijn zoektocht naar een nieuwe dresser;

@Johan01 kwam met een onverwachte tip, namelijk

Onverwacht, want ik zocht een dresser met een blauwe plaat. Overigens ben ik nog op jacht naar een Baume & Mercier Clifton, dankzij @RightOnTime in hetzelfde topic. Dat even terzijde voor nu.

De interesse voor een Certina DS-1 Powermatic 80 was geboren.
Interessant uurwerk voor een ‘leuke’ prijs. Vintage smoel, dresser. Voor erbij?
En dat laat je dan niet los. Beetje op zoeken op Chrono24. Wat weken verstreken en bijna weer vergeten.

De magie van van het blauwe gedeelte. Opeens was daar @tse92 met een DS-1. Op leer en geen blauwe plaat, maar een grijze. Met goud/brons accenten… Maar hey, wel een dresser. Hij was op zoek naar wat anders … en ik eigenlijk ook. Dus we kwamen tot een deal :thinking:

Hij in België, lockdown, ophalen was geen optie. PostNL, verzekerde zending, dat moest wel goedkomen toch? De verkoper was supernetjes, hield me op de hoogte van alle track & trace ellende. Ik was juist die dag niet thuis. PostNL had het druk, geen tweede bestelronde, maar retour afzender. Na een week of wat had de verkoper zijn horloge weer terug :astonished:

Eigenlijk een post waard in;

2e poging met DPD, direct naar een afhaalpunt.

Tijdens het wachten op zoek maar een dressy stalen bandje, voor de Certina. Want ja, die witte plaat stond ook erg mooi op een

@RobH bood nav dat topic mij een zgan Watchgecko Geckota aan. Weer een deal binnen het forum;

En daar was dan het verlossende bericht van DPD: pakketje ligt bij het afhaalpunt!
Stukje fietsen … om de pols!

De rondreis van PostNL, DPD en mijn fietsmand is redelijk goed doorstaan;

Mooie plaat;

En dan het huwelijk met de milanese.

Jaaaa, dat is het wel.
Een horloge wat ik niet kende, in een uitvoering die ik niet zocht, met een slechte ervaring qua verzenden.
Hoe ‘horlogeforum’ wil je het hebben?

Bedankt voor het lezen :slightly_smiling_face:

97 likes

Zo, die is erg mooi zeg. Gaaf dat grijze met die accenten :+1:

1 like

Mooi horloge! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd!

1 like

Mooi! Veel draagplezier :+1:t2:

1 like

Knap!

1 like

Leuk verhaal! Veel draagplezier:)

1 like

Thanks, jij voor de keurige afhandeling!

Prachtige Certina, veel plezier er mee gewenst!

1 like

Mooi verhaal. En die Milanese doet ‘m goed! Enjoy!

2 likes

Nee.

Wel een leuk horloge!

1 like

Mooi! Ik ben niet van de goudaccenten maar voor deze maak ik graag een uitzondering! :+1:

1 like

Mooie aanwinst! Die band is wel een pluspunt, maakt hem af!

1 like

Bedankt voor de tip :v:

1 like

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

1 like

hahahah heerlijk geschreven. Geniet ervan!

1 like

Prachtige dresser! En die meschband staat hem goed! :ok_hand:t4:

1 like

Mooi! Veel draagplezier!

1 like

weer een bijzonder lezenswaardig verhaal met mooie foto’s over een mooi horloge met een mooie band.

1 like

Ja @KoningKlok, een bekend fenomeen. Als ik kooplustige gevoelens heb,sla ik bewust het blauwe gedeelte over.

Prachtige DS-1👌

1 like