NA: Small Seiko

Gefeliciteerd, prachtige Seiko :+1:.

Een 5-je is :trophy:

Veel draag plezier :partying_face:

Gefeliciteerd :ok_hand:t2:

Gefeliciteerd

Seiko, altijd mooie horloges
draag hem met plezier

Deze ook gehad in het kader van ‘poor man’s GS’, leuk ding. Uiteindelijk vond ik hem iets te dik voor zijn afmetingen, de verhouding van deze modellen voelt voor mij net niet goed.

Gefeliciteerd, zelf ook gek van de seiko 5, heb er nog 1tje uit 1981 van mn opa, erg blij mee! Veel plezier met je na

Mooi horloge dat bijna altijd wel kan. Ik wens je veel draagplezier.

Mooie Seiko.
Misschien met een leren band erom heen ipv de stalen bracelet. ( is een ideetje)
Geniet in ieder geval van deze ingetogen 5.
Veel voor weinig!!!

Elke Seiko is draagbaar geschenk veel plezier er mee

Veel plezier dermee :+1:

Veel horloge voor je geld! Ik vind 'm heel mooi. En ook het bewijs dat je voor weinig een echt leuke Seiko 5 koopt. Geen enkele noodzaak een AliExpress Hommage te kopen.

2 likes

In elk geval een echt horloge van een echt merk!
Prima keuze!

Ik heb de originele rammelband vervangen door een solide oyster Seiko band die ik nog had liggen van de SRPK35K1. Het hele horloge voelt meteen een stuk degelijker.

De band heeft dezelfde breedte van 20mm als het origineel maar de end links helaas niet.

De end links van de SNKL zijn 18 mm vanwege de smallere lug breedte van 18mm.

Nu heb ik de originele end links van de SNKL gebruikt maar die hebben nog de 2 gepolijste strepen.

Iemand een idee waar ik passende 18mm end links voor een Seiko oyster band kan krijgen???

2 likes

Proficiat daar ga je nog lang geniet van hebben :ok_hand:

Gefeliciteerd man! Met dit horloge is het bij mij allemaal begonnen, echt een geweldig horloge.

Heel veel draagplezier gewenst!:raised_hands:t2::fire:

Hier op een suede band. Dit matched ook erg mooi met de lichte dial.

3 likes

Van harte met deze mooie aanwinst …dank voor het delen ! :ok_hand:

Prachtig 5-je :ok_hand: Meer bang-4-buck wordt het niet.

En kudo’s dat je voor de OG bent gegaan en niet voor een Chinese hommage uit dezelfde prijsklasse.

Even een close-up van het simpele automatische uurwerk: de 7S26C. De C uitvoering is de laatste versie van het 7S26 uurwerk. Het is vervangen door het 4R36 uurwerk voor de instappers van Seiko.
De 7S26C heeft geen mogelijkheid voor hand opwinden en geen hacking functie. Weinig bijzonders verder dus. Maar hij start altijd meteen met lopen als ik hem weer oppak na een paar dagen en om de pols slinger. Het is ook best een accuraat ding.