NA: Small Seiko

Vandaag de Seiko SNKL41K1 ontvangen van Brandfield. Ik was al een tijdje opzoek naar een betaalbaar dressy horloge om te dragen naar de zaak en die gemakkelijk onder mijn overhemden zou passen. Ik hou niet zo van grote kasten dus de harde max zou 38 mm zijn. Het horloge mocht max € 200,- gaan kosten. Verschillende opties van de gerenommeerde winkels en merken maar ook mooie opties op Ali heb ik bekeken en in mijn winkelmandje gehad. Uiteindelijk had ik niet zo’n goed gevoel bij een hommage van een bekend merk van Ali. Ook wilde ik een horloge waar veel alternatieve leren bandjes op zouden passen. Beetje scrollend op het net kwam ik bij de Seiko 5. Vooral de vorm van de wijzers, eenvoudige kast en lichte, rustige wijzerplaat trokken me aan. In reviews gelezen dat de band crap is maar dat boeide weinig omdat er toch wat anders op komt. Donderdag was hij met 20% extra korting in de aanbieding en nog € 10,- extra korting na inschrijven op de nieuwsbrief. Daarom de knoop maar doorgehakt. Zo doende had ik hem vandaag in huis. Was heel benieuwd wat je voor goed € 100,- kan verwachten. Wel…de band is inderdaad enorm crap maar de rest is helemaal wat ik er van verwacht had en beter en mooier.
Foto’s zeggen meer dan woorden:

80 likes

Gefeliciteerd met je mooie Seiko! :hugs::pray:
Geniet ervan!

Gefeliciteerd met deze Seiko als NA

Kijk, een heerlijke onder de radar Seiko. Geniet ervan!

Erg mooi horloge! Kan overal bij. Veel plezier ermee!

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

Mooie Seiko 5 sports. Veel draagplezier!

Heb ook een 5 met stalen band - ooit gekregen van een forumlid dus ik mag er niks slechts over zeggen. :wink: Maar dat is er ook helemaal niet. :ok_hand:

1 like

Nog twee foto’s. Hij ligt mooi vlak op de pols voor een automaat. Ook een poging gedaan de subtiele sunburst op de foto te krijgen.

9 likes

Heerlijk! Gefeliciteerd :ok_hand:

Mooie aanwinst, gefeliciteerd.

Zeer nette dresser en ‘bang for buck’.

Veel plezier ermee!

Veel draagplezier van deze nieuwe aanwinst!

Gefeliciteerd. Een seiko 5 is altijd goed. Blijft jaren lopen, onder alle omstandigheden. En ja, een ander bandje is wel nodig.

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze robuuste Seiko.
Ziet er zowel chique, als sportief uit.
Leuk hoor!!

Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi stijlvol horloge.

Get them while you can, straks krijgen deze ook een facelift en prijslift.

1 like

Gefeliciteerd met dit prachtige 5je :+1:

Die is zeker mooi. Proficiat.

Gefeliciteerd met de mooie Seiko