NA Smiths Everest

Het Smiths Everest-horloge is een klassiek veldhorloge dat wordt gezien als een eerbetoon aan het horloge dat Sir Edmund Hillary en Tenzing Norgay droegen tijdens hun historische beklimming van de Mount Everest in 1953.

Leuk, maar historie, eerbetoon en al dat soort marketing gedoe kunnen me gestolen worden. Ik vind field watches gewoon erg cool. Op de eoa manier trekt Hamilton me wel, maar elke keer dat ik een Khaki pas, denk ik altijd “net niet”. Toen zag ik Smiths een paar keer voorbij trekken. Schitterend in eenvoud, maar erg klein voor iemand met olifantenpolsen als ikzelf. Toch maar eens bij timefactors op de website snuffelen en ja hoor. “Schaarste”. Oh oh oh wat blijk ik daar gevoelig voor. Een paar dagen na mijn bezoek zou “de winkel” weer open gaan voor 200 bestellingen.

Ruim op tijd zat ik klaar voor 't grote moment dat ik geld mocht geven aan iemand (in ruil voor een horloge). F5, F5, F5 en ja! Add to cart. Snel even de credit card gegevens zoeken en … te laat. Uitverkocht.

Twee weken later mocht ik echter weer op audiëntie. Let wel: ik heb het horloge nooit van dichtbij gezien en elke keer dat ik 36mm om de pols had dacht ik: echt veel te klein. Maar de webshop ging weer open. Nu had ik de credit card gegevens alvast ingetypt, zodat ik ze alleen maar hoefde te knippen en plakken. En dat hielp.

Een paar dagen later kwam een vrolijke UPS meneer aan de deur. De Everest. Klein, maar ik vind 'm toch eigenlijk best passen. En schitteren in eenvoud.

58 likes

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Smiths horloge altijd top, mooi exemplaar.

1 like

Mijn beste,

“De aanhouder wint”.
Leuk dan ook, dat je uiteindelijk deze kordate Smiths hebt verworven.
Ik wens je er een fantastische tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Blijft een tof horloge, staat in mijn :eyes: perfect om je pols :ok_hand:t4:
Wens je er draag plezier ermee

1 like

Knappe aanwinst en prima maat voor je olifanten polsjes!

1 like

Proficiat met dit mooie horloge!

1 like

Proficiat met je mooie aanwinst :ok_hand:

1 like

Yes, gefeliciteerd met je aanwinst.

1 like

Supergaaf horloge! Staat prima op de brede pols.

Heel veel plezier ermee gewenst! :slightly_smiling_face:

1 like

Leuk aankoop verhaal. De horloge wereld anno 2024 :rofl:
Gefeliciteerd met je toffe NA. Fijn dat het gelukt is. Prachtige fieldwatch en een eerbetoon aan …

1 like

Tof hoor! Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd met dit stoere horloge. Heel veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd, leuk horloge :+1:.

Het is mijn enige TimeFactors nog, de honeycomb:

4 likes

Gefeliciteerd

1 like

Mooi horloge zeg en ik herken dat FOMO gevoel op het moment dat er (kunstmatige) schaarste wordt gecreëerd.

Niet de meest populaire mening op dit forum maar ik vind hem te klein ogen op jouw formaat pols

2 likes

Zeer gaaf horloge! Gefeliciteerd met je prachtige NA! :ok_hand:

1 like

Een mooi horloge, en het staat je goed! :hugs::pray:

1 like

Strakke aanwinst!

1 like

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee.

1 like