NA: Smiths PRS-25exp

Een van de grote voordelen, of nadelen, van frequent scrollen op het forum is natuurlijk dat je steeds makkelijker gaat denken over aanschaf van een nieuw horloge. Naast het verdwijnen/verminderen van de Apple Watch uit mijn dagelijkse roulatie begon het dus ook steeds meer te dringen om iets nieuws uit te zoeken.

Ik had het vanzelfsprekend eigenlijk wat meer willen melken, met een topic met overwegingen en een post in het INCOMING topic. Maar zondag tijdens de “start” van de F1 was de winkel die ik al een jaar of wat in de gaten had weer even voor een paar minuten geopend. Creditcard gegevens ingevuld en een PRS-25exp in het mandje. Klik, klaar.

Drie nachtjes later en opvallend genoeg zonder extra importkosten werd het horloge al in handen van mijn vriendin gedrukt vanmorgen. Feest.

Het is deze geworden omdat ik al erg lang iets van 36mm wil hebben, alle andere horloges voelen zo groot voor mij. Inclusief mijn Schaffen S65 waarvan lieve forumleden mijn nu al een paar keer verzekerd hebben dat het kan… Maar hierbij, een horloge uit Engeland (nee, China) met een logo waar geschiedenis en discussie bij hoort. Een hommage aan een ander horloge maar met wat eigen pit en recht van spreken. Ook een hommage aan een ander avontuur van de bekende Rolex promotor Edmund Hillary, en juist door deze wijzerplaat vind ik het mooi dat het geen echt pure Rolex rip-off is. Voor de mensen die wat meer willen lezen:

Horloge zelf is tot nu toe mooi. Verdiend her en der wat kritiek qua afwerking maar voor het dagelijks horloge dat het moet worden is het precies wat je ervan mag verwachten. Passend bij de prijs. Verder niets dan lof.

En dan nu de plaatjes:

Afwijkend van wat ik op internet heb gezien is deze batch niet meer voorzien van een S op de kroon, maar het tietenlogo. Ook leuk!

46 likes

Mooie aanwinst, !!

1 like

Nice one :sunglasses:

1 like

Once seen … :joy:

Leuk horloge hoor. Staat hier ook op de wish list!

3 likes

Gefeli! Eigenlijk de “echte” Smiths

1 like

Ja Ik denk dat het voor mij het de druppel was. Vind een hoop andere ook mooi maar beetje extra historie vind ik toch wel mooi.

Supertof ding!

1 like

Echt tof!

Cool

Heheh tja zoals @Chlorophyl ook al aangaf als je eenmaal ziet…

Toffe aanwinst.

Die logo staat ook gewoon op de wijzerplaat… wat een genot :joy:

Mooi klein horloge! Enjoy!

1 like

Nu wil ik hem ook :blush:, mocht je hem beu zijn dan roep maar.
Zit er nog steeds zo’n herrie makende miyota in of is dat inmiddels ook verbeterd?
Heb eens een everest gehad maar door de herrie weer weggedaan.

1 like

Volgens mij nog zelfde ja. Ik heb er nog geen last van gehad en kan alleen horen als ik bij oor hou. Maar dat draag ik hem gelukkig niet.

1 like

Ha ja! Wat wel beetje jammer is dat het logo niet goed uitlijnt op de kroon, in tegenstelling tot wat ik van de S signed crowns gezien heb. Maar op de wijzerplaat staat gelukkig wel altijd recht.

1 like

Dan zijn ze enorm verbeterd, mijn vrouw hoorde hem zelfs aan de andere kant van de kamer. Goed om te horen, was er best wel van gecharmeerd, er is nog hoop :partying_face:

1 like

Leuk horloge zeg! Gefeliciteerd met je NA

Altijd goed :rofl:

1 like

Mocht je uit de buurt van Leiden komt kan je altijd keer komen luisteren :slight_smile:

1 like