Jah toch maar weer een seamaster. Ondanks dat @HanDavinci me adviseerde voor een santos te gaan. Die komt ooit nog wel. Zoals sommige misschien weten, was mijn eerste ervaring met de seamaster niet gelijk een succes. Om verschillende redenen.
Maar goed toen was ik vorige week zaterdag in Groningen. Te lunchen met een maat van me. En ik kon het toch niet laten om ff bij binnen te lopen bij de ad. Natuurlijk hadden ze hem liggen. Maar door mijn ervaring was ik nog niet gelijk weer overtuigd. Ook omdat ik met iemand anders was, en voor mijn gevoel niet ff de tijd er voor kon nemen. Om eens goed naar dit exemplaar te kijken. Dus achteruit laten leggen, om nog eens over na te kunnen denken.
Afgelopen vrijdag was ik vrij, dus mooi optijd naar Groningen gegaan in mijn eentje. Zodat ik er lekker eens, de tijd voor kon nemen. In eerst instantie was ik na een half uur. Het horloge bestuderen en in gesprek zijn bij de ad, er nog niet uit. Dus toen maar even een rondje door de stad gelopen. Wat kleding winkels binnen gelopen en ergens ff wat drinken. Maar toen uiteindelijk toch de knoop door gehakt om het wel te doen.
En wel om de volgende redenen. Dit exemplaar kon ik geen afwijkingen aan ontdekken. De wijzerplaat was goed. Bezel draaide zoals het hoort, en zat goed uitgelijnd. Maar wat me eigenlijk over de streep heeft getrokken. Is mijn goeie ervaringen met dit ad. En het bedrijf in zijn geheel. Dus daarom durfde ik toch wel het sprongetje in het diepe opnieuw aan.
Ik ben erg blij dat ik hem toch weer heb gekocht. Echter kijk ik het wel even aan, voor dat ik de rubberen band er bij bestel.
Dat was het dan voor vandaag, nog ff 1 fotootje. En een fijne avond gewenst.
Zou direct een Zealande strap er bij bestellen, super comfortabel en heel (veel) mooi(er dan de stalen band)! Ook wat goedkoper dan de OEM Omega meen ik.
Als die blijft, gaat er zeker een zaelande komen. Waarschijnlijk een rode. Maar heb de oem rubberen ook als eens omgehad. Die zit echt wel heeeeeeel fijn. Dus denk toch dat die er wel gaat komen.
O. Hahaha
Ik heb je een verricht gestuurd …denk ik …
Naar klopt het nu dat je al een keer een Omega hebt gehad die niet helemaal goed was ?
Kan je mij zeggen waar ik naar moet kijken …
Heb er een besteld en wil graag wel een goede hebben. …
Fijn dat je er een goed exemplaar tussen uit hebt kunnen pikken.
Overigens is het meermaals aankopen van een bepaald horloge op HF iets wat regelmatig voorkomt. Er zitten hier dus veel recidivisten
Als ik voor mezelf spreek en wat me zo te binnen schiet: 2 x SARB033, 2 x SARX035, 2x Tissot Couturier automatic en zelfs 3 x een Seiko Sportura Big Egg.
Voor mij ligt de max dus momenteel op 3x (was er niet zo’n gezegde met een ezel en ‘n steen?). En volgens mij zijn er die-hards die zelfs 4 tot 5 keer eenzelfde horloge kochten!
Ja echt een topper , was wat betreft uiterlijk nooit echt weg van de stalen band .
Maar het is wel de lekkerste band om te dragen die ik ooit heb gehad heb een aftermarked rubberband besteld maar moet uit de UK komen, wacht nu zo’n dag of 10 . Dus voor nu nog op staal wat zeker geen straf is