Vorig jaar heb ik een Breitling Superocean Heritage II chronograph gekocht en dacht dat ik mijn grail binnen had gehaald. Dat was ook inderdaad zo, en is nog zo, maar het heeft mijn interesse naar Breitling wel flink aangewakkerd.
Begin dit jaar heb ik er een Chronomat 39mm aan toegevoegd , gewoon omdat ik deze supermooi vind.
Dus je leest zo het e.e.a. over het merk en iedere keer als er een Avenger GMT voorbij kwam, dan bleef deze lang in mijn gedachten hangen. Ondanks dat ik een voorkeur voor blauw heb, vond ik de uitvoering met de zwarte plaat het mooist.
Weet je wat, we doen eens gek en ga hem gewoon maar eens proberen. Niet om te kopen (zei ik tegen mezelf) maar gewoon om te zien of het wat is. Tsja, ik had beter moeten weten.
In het echt viel de blauwe inderdaad af want de zwarte won het absoluut. Geweldig mooie plaat, niet druk en goed in balans, duidelijk af te lezen en de AR coating van Breitling is echt geweldig. Soms lijkt het net of er geen glas opzit en het zwart blijft mooi diep zwart en wordt niet afgebroken door schitteringen onder welke hoek je ook kijkt.
Dus spontaan gekocht en vandaag opgehaald. Me so happy …