NA - Soort van jeugdliefde

Ik weet het, ik weet het, heel veel mensen zullen me voor gek verklaren. Onder anderen een INOX ruilen voor dit…

Maar het is mijn “jeugdliefde”, althans begin van deze eeuw mocht ik hem soms wel eens dragen van familie en was er verliefd op. Helaas had ik geen geld om hem zelf te kopen, kleine kinderen en zo. Later kwam het er niet meer van, om wat voor reden dan ook.

Ineens stond hij op het forum, direct getwijfel dus. Nu, 14 jaar later, rijzen de vragen: ben ik nog steeds dezelfde mening toegedaan? Het is een quartz, nou en? Hoe is de staat in het echie…? 39mm zonder kroon maar een relatief kleine wijzerplaat… 20+cm polsen, wordt het toch niet te klein…?

Nou, je kent het wel. Toch contact gelegd, met de gedachte van “ik zie wel wat er van komt”. Een afspraak kunnen maken met Perry @Voordeligbijdetijd. Overigens een bevlogen horlogist waar het prettig mee zakendoen is.

Het resultaat: Toch nog wel een nieuwe (ruil) aanschaf, maar hier mocht de Inox van mij wel voor wijken! Wat gebruikssporen hier en daar, maar veel minder dan ik dacht. 'k Zal niet zeggen dat 'ie als nieuw is, maar laten we het op een 9 houden.

Ik vindt hem erg mooi en hij draagt net zo lekker als vroeger. Ik ben er blij mee! Zeker nu nog interessanter door de historie ervan omdat dat dit een van de kantelpunten was voor (TAG) Heuer in de markt, destijds.

Dank @Voordeligbijdetijd Perry voor je adviezen, het prettige gesprek en deze deal!

17 likes

Tja, we hebben misschien allemaal bij tijd en wijle last van onze jeugdliefdes. Jij hebt haar dan nu toch gescoord en aan de arm gekregen. Mooi hoor. Veel genoegen met haar!

2 likes

Hoi Jaco oude liefde roest niet!
Veel plezier ermee.

1 like

Hoezo?:confused: Dat er hier een paar TAG Heuer-haters en Heuer-snobs rondlopen, doet natuurlijk niets af aan het feit dat TAG Heuer echt wel even in een andere klasse zit dan Victorinox. Laten we even reëel blijven.:unamused: Een G-Shock is geen Speedmaster en een INOX (hoewel het natuurlijk best een leuk ding is) is geen TAG Heuer duiker.

Een prima ruil dus! En dit blijft een leuk en onderscheidend model.:thumbsup: Gefeliciteerd!

3 likes

Mooie klok, mooi verhaal, kan niet fout gaan. Veel plezier er mee!

1 like

dat soort dingen heb je weleens :wink: geniet ervan.

ik heb zo een chronomat gekocht…al vanaf mn 16e ooit willen hebben.

1 like

Een gelukkig mens lees ik, maakt mij ook gelukkig :slight_smile: Als Seiko freak was het even wennen opeens een I.N.O.X. te bezitten, maar valt goed aan te wennen kan ik je zeggen :wink: Twee gelukkige mensen, wat wil je nog meer! Geniet van je prachtige nieuwe aanwinst Jaco!! Gr Perry

1 like

Mijn beste,

Fantastisch. :+1:
Kies je eigen weg kies je eigen spel en geniet van elk moment!!
Veel plezier met dit passionele idool!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

2 likes

Haha, de strategie die je eerder noemde is dus alweer de deur uit! Haha heb ik, en velen met ons, ook al meerdere keren gedaan als er wat voorbij kwam wat ik niet kon laten gaan.

Ik ben een van de forumleden die weinig met (Tag)heuer heeft, ik zou deze ruil dus niet gemaakt hebben. Maar ach, ik begrijp je wel als je al lang een warm gevoel voor dit model hebt!

Veel plezier er mee!

1 like

Inderdaad vooral onderscheidend en de historie, zoals gezegd is ook erg leuk te weten.

Ja strategieën genoeg… maar de uitvoering ervan he (of juist niet)… :sunglasses:

Bloed en kruipen en zo…

1 like

Mooi hoor. Geniet ervan!

1 like

Wees gewoon gelukkig met deze herwonnen herinnering , proficiat!

2 likes

Deze TAG was in z’n tijd een bekend model. Koester haar. Een jeugdliefde gaat nooit helemaal voorbij.

2 likes

“Life is what happens to us while we make other plans”. Heel veel draagplezier met dit icoon van een mooi sportief Zwitsers merk. Zo heb ik nog altijd een zwak voor de 2000-serie.

1 like

groetjes van zijn broertje.
Dit was mijn 1ste duurdere horloge, vele jaren geleden gekocht

1 like

Een blast from the past , zo zie je maar , oude liefde roest niet.
Gefeliciteerd , een prachtige aanwinst!

1 like

Heerlijk verhaal, groot gelijk! Zo zit ik een beetje stiekem te denken aan een Breitling Chronomat 40mm, maar dan eentje in staal, zonder goudaccenten en met zwarte wijzerplaat. Ook zo’n jeugdliefde. Als ik die heb heb ik de drie horloges die ik als “nepper” (maar wel van goede kwaliteit) tijdens school en studietijd nu "in het echt"
IWC Fliegerchrono, JLC Reverso en die Breitling Chronomat.

1 like

Super! Veel plezier ermee

1 like

fout geplaatst

1 like