NA (soort van) Longines Conquest (met plaatjes!)

Zo. Moest er toch eens van komen. Een NA topic met plaatjes. Als eerst is de Longines Conquest aan de beurt. Eigenlijk in de zomer al binnen gekomen, maar wegens een gebroken arm geen horloges gedragen 6 weekjes (dubbel balen dus, en dan heb ik de rekening van het ziekenhuis nog niet eens gehad :sweat_smile:). Daarna tijd vinden voor plaatjes, en dan is het opeens eind oktober voor je er aan toe bent en staat er al een tweede NA in de wacht (de Junghans Max Bill).

Maar nu eerst de Longines:

Gekocht bij Bouman in Culemborg na het afscheid bij mijn vorige werkgever en de overstap naar een nieuwe (en de daarbij behorende afrekening natuurlijk :smile: ) als beloning voor mijzelf. Ik was op zoek naar een sportief horloge, wat zowel casual als met een pak gedragen kon worden. Nog even staan twijfelen over de Hydroconquest, maar de ‘gewone’ conquest won het voor mij. Prachtig en scherp horloge met mooie lijnen, opgelegde incides ennet wat meer rust dan de hyrdo. En dan die prachtige wijzerplaat…

De wijzerplaat is een prachtig ingetogen maar toch rijk blauw, met een heerlijk scala aan verschillende kleurtonen en tinten. Ten opzichte van de Hydroconquest is deze wat meer ingetogen, maar bij een lange blik zie je heel veel diepte en spel in de wijzerplaat. Fantastisch om naar te kijken, en hoewel de Hydro in eerste instantie wat meer een eye catcher is qua kleur, heeft deze meer diepgang wat mij betreft.

Bonus is dat deze wat mij betreft net wat lekkerder onder overhemd en pak draagt dan een duiker. Dit is de oude versie met 38 uur power reserve in plaats van de nieuwe met 64 uur. Daardoor kreeg ik nog een lekkere korting (en had ik nog de versie met 28,800 bph ook, en dat vind ik net wat belangrijker). Verder geen verschil tussen de versies zover ik kon zien.

Na een poosje om de pols kan ik zeggen dat het horloge absoluut niet teleurstelt. De wijzerplaat blijft verbazen en het oog trekken, en de strakke lijnen zijn een genot. Ook zit de stalen band erg comfortabel, met een mooi contrast tussen gepolijste en geborstelde schakels. De afwerking is echt een stukje hoger dan ik tot nog toe gewend was van mijn (nu ex) Certina en werkt verslavend (mijn bankrekening is daar net wat minder blij mee).

Ik ben geen strakke timer, maar ik heb geen noemenswaardige afwijkingen kunnen ontdekken tot nu toe. Al met al zeer tevreden over over de conquest en Longines. Binnenkort eens tijd vinden om de NA van de Junghans te plaatsen, een horloge waar ik wat meer moeite mee had in het begin. Maar eerst nog een plaatje om het af te leren:

Bedankt voor het lezen allemaal en een fijne zondag avond!

47 likes

Veel plezier ermee, prachtige kleur blauw op die plaat!

1 like

Mooie Longines!
Geniet ervan!:+1:

1 like

Mooi hoor, staat ook op mijn lijstje! Heb je wat foto’s van aan de pols? En welke maat heb je gekozen?

1 like

Veel plezier met de conquest. Mooi horloge!:+1:

1 like

Ik heb de 39mm gekozen voor mijn net geen 17cm pols. Past prima! Om de pols doet hij dan dit:

5 likes

Netjes hoor … Gefeliciteerd met je aanwinst !!

1 like

Erg mooi deze. Ook jaloersmakende foto’s.
Enjoy!

1 like

De nieuwere beschikken over lume op de wijzers. Niet te koop in het blauw. Ik meen alleen zwart en creme

Dit als opmerking bij de openingspost

Is er wel in blauw hoor. Ze hadden twee versies liggen voor mijn neus. En geen lume zover ik kan zien. Enige verschil is de power reserve 64 VS 38 en dus de bph.

Zie ook hier:
https://www.boumanonline.nl/longines-conquest-automaat-41-mm-l37774996

Hmmm… Curieus. Ik had een zwarte met lume…

1 like

Inderdaad curieus. Ik zie inderdaad ook een zwarte met lume online. Die had ik nog niet eerder gezien.

Ik meen dat deze de nieuwe versies waren namelijk

Desalniettemin. Prachtig horloge. Toch een beetje spijt dat de mijne is gevlogen… :wink:

1 like

Mooi horloge :ok_hand: een sportieve dresser ! Fijne voortzetting ermee :grin:

1 like

Erg fraai en duidelijk horloge.
Gefeliciteerd met de aanwinst.

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan!! Mooie aanwinst!!
Ik wens je derhalve een genoeglijke tijd met deze weldadige Longines!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooi! Geniet van de Longines :+1:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst! :sunglasses:

1 like

Veel plezier met de nieuwe aanwinst, en dank voor de informatieve post. Nu is hij nog een plaats gestegen op mijn wishlist.

1 like

Mooi zeg! Genieten!

1 like