NA Soprod Newton Top Flight uurwerk

Een maandje geleden heb ik vers van de pers een Soprod Newton kunnen krijgen.


Soprod front

Hier meer over dit uurwerk:

Dit is het antwoord van Soprod op het Eta monopolie en dan met name de 2824.

Na wat zoeken heb ik gekozen om de Newton in een Ocean7 Meteor kast (wijzers wijzerplaat en kast gekocht) te zetten en zo de Newton te testen.

Vorige week alles compleet kunnen maken maar dat ging niet zonder slag of stoot!

Ok, qua maatvoering komt alles overeen, eta wijzerplaat past, wijzermaat is hetzelfde dus plug and play zo te plaatsen.
Wat niet hetzelfde is is de stem. Eta 28xx fam past niet.

Voor de Ocean leek mij een zwarte datum met witte nummers mooier dus die moest er op komen. Dekplaatje zit met 3 schroefjes en 1 miniscuul zwart schroefje ( Waarom?)
Dan kan de datum schijf eraf, nieuwe zwarte past (eta 2824) en dan alles weer op zijn plek zetten. Het veertje wat de datum schijf in positie houd is wel erg smal, simpel en lullig gemaakt, klemt in een uitsparing naast het datumwiel en dat is het.
Geen vriendelijk schijf wissel systeem.
Wijzerplaat er op, draaien om de wijzers in de juiste positie te zetten en dan…
Kom je er achter dat de nummering tegengesteld is, en nu dus afloopt!:face_with_symbols_over_mouth:
Alles weer los, originele witte schijfje er op en ja hoor, daar gaat eerder genoemd K veertje!
zoeken zoeken zoeken en uiteindelijk weer een prijs voor het NK panty stofzuigen Pfffff.

Affijn, de Ocean heeft een witte datumschijf. :roll_eyes:

En een open caseback, erg mooi vind ik de doorlopende balans brug.

Nu 3 dagen om de pols en ongeveer 1 sec te snel ten opzichte van mijn telefoon klok dus strak op tijd!
Dus… als je er voor kiest je eta 2824 of vergelijkbaar te vervangen dan is het een klein klusje. Datummechaniek is geen feestje…
Ik ben benieuwd welke merken dit uurwerk gaan toepassen!

8 likes

Ziet er top uit zo👍
En gelukkig bestaan er panties😅

1 like

Ik ook :+1:

1 like

Enig idee welke prijscategorie deze zal vallen? Voor onafhankelijken is het qua prijs nu ongeveer NH35>Miyota 9015>Sellita>ETA volgens mij.

1 like

De top versie kost rond de 230 chf. Ruime 100 boven een standaard 2824 en de NH is meen ik nog voordeliger dan de eta 2824 maar daar werk ik eigenlijk nooit mee.
Ik denk dus redelijk vergelijkbaar met Sellita en 2824.