NA Souvenir uit Zuid-Afrika Matt Arend

Deze zomervakantie hebben we een prachtige camperreis gemaakt door Zuid-Afrika, Botswana en Namibië. De voorpret bij het plannen van zo’n reis vind ik altijd al geweldig. Voor mij hoort daar inmiddels ook een zoektocht naar lokale horlogemakers bij. En als ik dan iets bijzonders tegenkom, is de kans natuurlijk groot dat er een horloge mee naar huis gaat.

Tijdens mijn zoektocht kwam ik het Zuid-Afrikaanse merk Matt Arend tegen. Meteen viel mijn oog op de Heritage-modellen, die voor mij echt iets Afrikaans uitstralen.

Helaas bleken de horloges alleen in Kaapstad verkrijgbaar en daar kwamen we tijdens onze reis niet langs. Naar Nederland laten verzenden vond ik ook weer zoiets. Dus via WhatsApp maar eens gevraagd of het horloge misschien naar onze eerste camping in Zuid-Afrika gestuurd kon worden. Na heel vriendelijk contact was dat gelukkig geen enkel probleem. Bestelling geplaatst, betaald en vervolgens begon het lastigste gedeelte: nog een paar maanden wachten tot de vakantie. :wink:

Eenmaal aangekomen in Johannesburg haalden we onze camper op en reden we naar de eerste camping. Na de vlucht, het ophalen van de camper en alle nieuwe indrukken was ik het horloge eigenlijk alweer helemaal vergeten. De receptie gelukkig niet: bij aankomst stonden ze meteen met een pakketje voor me klaar.

Dus bij deze: de Matt Arend Basotho Heritage.
Je ziet en voelt dat het een handgemaakt horloge is. De afwerking had hier en daar wat beter gekund, maar daar staat tegenover dat hij heerlijk draagt en tot nu toe netjes op tijd loopt. De gangreserve lijkt wat te schommelen, al moet ik daar wel bij zeggen dat ik tijdens de vakantie behoorlijk wat uren stil heb gezeten in de camper.

Hoe dan ook: voor mij een mooi aandenken aan een geweldige reis door zuidelijk Afrika.

26 likes

Mooie herinnering. Veel draagplezier

1 like

Altijd leuk een horloge met een herinnering aan je reis.

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze vreugdevolle aanwinst!!
Een bijzonder horloge, voor een langdurige pols tijd!!

Leuk ook om te vernemen hoe je dit horloge verworven hebt. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst :+1:t2:

1 like

Gefeliciteerd met deze bijzondere NA en mooie herinnering aan een prachtige reis :south_africa:

Bijzondere aanwinst. Veel plezier ermee.

Leuk verhaal… maar stelt die afbeelding op de dial nog iets voor?

Veel plezier, gefeliciteerd!

Had ik inderdaad moeten vermelden, is trouwens messing op een koperen wijzerplaat.
Deze hoed:
bashoto_1

1 like

Thenks! Geniet nog lang van je horloge :ok_hand:t3:

Mooi ding man.
Heel veel plezier ervan.
Kan meteen door naar, de enige op HF

1 like

Leuk, en zoals gezegd nog meer door de mooie herinnering.

Dat is denk ik wel een zekerheidje😁

1 like

Bijzonder lijkt me de beste term. Altijd leuk dit soort vakantieherinneringen.