NA: Speedmaster legt het af tegen Chronomaster Moonphase!

Ik heb laatst naar zenith customerservice gemaild om te vragen of er een verschil was in de partscode van springbars voor de ZEP 1969 original 38 mm stalen band vs leer (gebogen). Dat was zo en kreeg ze voor de lederen band kosteloos toegezonden via FedEx in een nogal grote envelop.

2 likes

Fantastische tip. Dankjewel!!!

Nogmaals dank voor de tip. Vanmorgen gemailed en juiste springbars (BARR_018) worden vandaag verstuurd.
Top! :ok_hand:

2 likes

Ben benieuwd!

Hi AB, wat je zegt klopt grotendeels. Die 2 staat echter voor de vernieuwde batch. Jij hebt ook het uurwerk 410Z waar die van mij nog het eerste 410 uurwerk heeft. Verschil zit hem in de zaken die jij noemde en volgens mij heb jij gedecoreerde bridges. Deze wisseling heeft plaatsgevonden in 1999. Wel leuk om te zien dat jij de originele box hebt met cosc keuring! Dit werd met de hand gedaan en zoals je kan zien tekende de directeur in die tijd deze papieren ter goedkeuring. Dit keuren kostte stiekem veel te veel tijd en dus geld waardoor Zenith dit vanaf 2001 niet meer deed. Sorry voor deze late reactie! Kwam jouw uitleg tegen toen ik weer eens door het mooie Zenith topic liep :grin:

2 likes

Klopt! Hij is met de hand getekend.
Heb hem nu net weer terug, er bleken wat zaken mis te zijn maar dankzij veldeszenith.com loopt hij weer super. Wat een fijn horloge is dit.
Binnenkort gaat hij op leer, ben benieuwd… Ik

1 like

Je geduld is beloond…

3 likes

Ach ach ach, je kan wel rationeel beargumenteren waarom je horloge A koop in plaats van B maar uiteindelijk zal je OOK een speedy in je bezit krijgen. Vervelende hobby is dit…

2 likes

Ik ben bang dat je gelijk hebt… :disappointed_relieved:

Prachtig! Concratzz!

1 like

De Speedmaster is een fantastisch horloge. Zoals velen hier heb ik er ook een gehad. Maar ik kan mij deze keuze heel goed voorstellen. Deze Zenith is in mijn ogen toch wat specialer, en uiteindelijk denk ik dat het bijna altijd de juiste keuze is om je gevoel te volgen in zo een afweging. Dit is echt jouw keuze, en daarom de juiste.

1 like

Hoewel ik op het moment dat ik dit las (30 Juli) al wist dat dit niet zo was werd het me vandaag te veel. Call me zielig en blauw, maar ik moet dit toch corrigeren.
Die 2 staat niet voor de 2e batch maar voor een stalen band. Zie onderstaand overzicht uit de Zenith bijbel van Rösler (pag 43):

De 2e batch had wel de Z uurwerken (na genoemde aanpassingen en nieuwe machines).

Zo, kan nu eindelijk weer slapen… :sweat_smile:

Ja, je hebt gelijk.
Al is het wel zo dat de versie op stalen band echt pas later werd geproduceerd.
Dat moet ergens terug te vinden zijn maar vandaar mijn redenatie.

1 like

Dat zou kunnen, en dan zouden er inderdaad alleen 02.xxx modellen zijn in de 2e batch.

Maar de modellen op leer uit de 2e batch zouden met 01 beginnen (en een Z uurwerk hebben).

Opgehelderd… :face_with_monocle:

1 like

Haha gelukkig.
Kunnen we er weer van genieten verder haha

Vandaag welliswaar toch andere keuzes gemaakt…

1 like

Ziet er goed uit! Geniet ervan!

1 like