NA: Speedmaster Mitsukoshi Mod

WAARSCHUWING: LAPTEKST, RED FLAG!!

Al een paar jaar zie ik regelmatig de Speedmaster met zwarte wijzerplaat voorbij komen. En in de afgelopen jaren zei ik iedere keer, ik voel geen vibe bij de Speedmaster, niet mijn smaak met die zwarte plaat dus die komt er niet bij mij in.

Dat was dus echt wat ik mij voorgenomen had, totdat ik bij mijn vriend @JohnvdT de Speedmaster Mitsukoshi Mod tegenkwam. Ik weet niet of jullie het herkennen maar ik was opslag verliefd op dit horloge. Nou ja tegenkwam, hij bood hem mij als eerste aan, mijn reactie was eerst “O nee he, een Speedmaster”. Niet eens kijkend hoe of wat precies, dus John had hem elders te koop gezet bij diverse sites en op het HF. En toch bleef het maar door mijn hoofd spoken “zal ik dan toch, neh niet doen”.
Uiteindelijk toch maar eens goed gekeken wat John te koop had staan, oeps ik had te snel nee gezegd, eikel die ik ben.

Ik zag een mooie Speedmaster full set met diverse banden erbij zoals Forstner Flatlink bracelet die er nu opzat. En nee niet de Mitsikoshi ref.3570.31 die exclusief in 2003 werd uitgebracht voor de Japanse markt in samenwerking met het warenhuis Mitsukoshi, oplage 300 stuks. Maar gewoon de ordinaire Moonwatch 3570.50 maar in dit geval niet met de zwarte wijzerplaat maar met een Mitsikoshi wijzerplaat creme/zilver. Dus ik dacht ff vergelijken met de 3570.31, ik zag op dat moment niet echt een verschil. Deze was dus netjes door Omega centre voorzien van een Mitsikushi wijzerplaat met de daarbij behorende wijzers. Is het dan een nep Omega, nee natuurlijk niet, gewoon een hele nette mod uitgevoerd door Omega en lekker nu met die mooie creme/zilveren wijzerplaat.

Later toen ik hem al binnen had werd ik gewezen door een lid over het topic van @Watchstick_81 (Jordy) die over de Omega Sppedmaster Mitsukoshi ging.
Zeker de moeite waard om die ook nog eens na te lezen, krijg je geen spijt van :+1:

Tja en als ik om ben dan is de boot ook echt aan, die moest en zou ik dus WEL willen. Maar ja, de prijs he niet in de aanbieding bij de Aldi zoals ik hoopte :smiley:.

Maar zoals jullie weten heb ik altijd praatjes voor 10, maar zoals bij velen ( ja echt, ik weet het heus wel ) heb ik thuis niets te vertellen :grin:. Dus moest met de grote baas Assie overleggen, mag ik het doen schat. Antwoord “wat denk je zelf, heb je nu nog steeds niet genoeg horloges”, nee schat, maar deze zit nog niet in de collectie en is een heeelllee mooie. Als je niet beter weet denk je dat is de originele Mitsikushi, alleen jij en ik weten dat het een mod is.
En weet schat, dit horloge is echt op de maan geweest he, dus heeeel speciaal, daarom noemen ze hem ook de Moonwatch smile.

NEE nee en nog eens NEE, je blijft aan de gang. Verdorrie heb ik dat weer :cry:

Nou ja dan maar de trukendoos opentrekken, schatje als ik hem mag, ga ik heel vaak de afwas doen en iedere dag een bakkie voor je zetten, slijm slijm.
Want dat deed ik toch al, maar ja dat zeg ik dan wel met mijn bambino oogjes en ja dan ben ik voor geen enkele vrouw meer te weerstaan :rofl:

En ja hoor het werkte, ze smolt bijna voor mijn ogen. Nou vooruit dan, maar dat is dan wel de laatste dit jaar. Oke beloofd, haha het jaar is al bijna om dus geen probleem.

Maar goed wat krijg je dan voor tig k, een hele mooie set met een prachtig horloge, met het volgende erin.( gewoon heel lui copy/paste van de advert. van John: ).

Omega Speedmaster Hesalite caliber 1861 met Mitsukoshi plaat en wijzerset.
Forstner Flatlink bracelet (zit er nu op).
OEM bracelet met nieuwe verstelbare Omega Comfort Clasp.
OEM clasp niet verstelbaar.
Big Box compleet met alle accessoires: garantiekaart, Omega loupe, Omega NATO strap (ongedragen), Omega velcro strap (ongedragen), springbar tool, handleiding, twee Omega springbars, een aantal Omega OEM bracelet schroefjes (bijna alle schroefjes zijn vervangen bij de Omega dealer)
Oorspronkelijke OEM zwarte wijzerplaat en wijzerset.

Conditie (krassen, werking etc):
Zéér goed, oordeel zelf.
Gangreserve van het caliber is 52 uur, normaal 48 uur he.
Soort uurwerk en kaliber:
Kaliber 1861 handopwinder
Begin 2021 zijn de Mitsukoshi wijzerplaat en bijbehorende wijzerset geplaatst door een Omega Service Centre.

Het was zover, toestemming van de BAAS, gelijk contact opgenomen met John. Jaaaa ik wil/moet hem, moet je weten dat John aan de andere kant van de wereld woont. Dus afgesproken, je stapt in de auto en rijdt dat hele pokke eind naar mij en krijg je boter bij de vis. En ja een deal is een deal he en dat wist John. Ding dong, kreeg acuut kippenvel, dat moest John zijn met mijn Speedmaster. John komt binnen, en zet alles neer. Gaan we dan gelijk over tot de Speedy, nee natuurlijk niet, is mijn vriend. Eerst een tijdje (nou ja dat kennen jullie wel) over horloges gesproken, John mijn collectie laten zien en nog wat zitten keuvelen over de GTG 26 oktober.
Toen was het eindelijk zover, de doos (mensen, ik heb er heel wat maar deze was wel heel erg groot). Ging open, oeps nog een mooie doos erin. Kreeg de kriebels zoals een kind bij Sinterklaas, open John, open met dat kreng, ik wil het zien. En ja hoor daar kwam een hele mooie Speedmaster uit, passen die handel (hoefde niet op maat gemaakt te worden, John en ik hebben dezelfde polsmaat). Mensen wat staat die mooi om mijn pols, vervolgens komen de andere banden ook tevoorschijn. Zeg tegen John, zit niet de originele Omegaband om he, nope dit is de Forstner Flatlink welke meer gewaardeerd wordt door Speedy liefhebbers dan de Omega band. Deze band is gemaakt voor de NASA, lekker om de Speedy laten zitten. Banden vergeleken en idd deze band gaf net iets meer de vintage vibe.

Ben ik er blij mee, ja duh anders schrijf ik niet zo’n lap tekst :smiley:. Wordt wel heel vaak afwassen en koffie zetten, maar zeg nu zelf dat is deze toch dubbel en dwars waard???

En zoals jullie van mij gewend zijn de specs, zie je @Weppenzeiler (Reinier) zo hoort het :grin:.

Omega Speedmaster ( Professional Moonwatch) Hesalite met Mitsukoshi mod.

Rferentienummer: 311.30.42.30.01.005

Chronograaf

Caliber: 1861

Dial: 42mm oog echt kleiner

Glas: hesaliet in Den Haag zeggen wij gewoon kunststofglas maar verspinterd niet. gepolywaxed

Mitsukoshi panda wijzerplaat met zilverkleurige batonwijzers

3 subdials en als je goed kijkt zie je dat deze iets verdiept in de plaat liggen.

5 ATM, dus niet mee douchen of zwemmen. We nemen geen risico he!

Case back: dicht met een mooie afbeelding, misschien draag ik hem wel omgedraaid. ook leuk toch :smiley: en niet te vergeten een aluminium tachymeter bezel, mensen dat is zo handig :grin:
Gangreserve niet zoals bij de gewone 48 uur, maar 52 uur. Ach ik draag de horloges meestal 1 hooguit 2 dagen.

Ik hoop dat jullie inmiddels geen vierkante ogen hebben, maar ja ben ik, schrijf soms iets te lang haha.

Nu moet ik natuurlijk wel zeggen, ik ben klaar, ben verzadigd. Collectie is compleet, geen horloges nu meer :innocent:.

Foto’s van de huisfotograaf:

Dank voor het lezen en kijken :+1:

175 likes

Na het geweldig onderhoudende topic van @Watchstick_81 is ook dit weer een genot om te lezen.

Een prachtige Mitsukoshi (Mod) heb je daar, Ferry.
Zeker een hele mooie aanvulling op je toch al zeer indrukwekkende en omvangrijke collectie.

Ik wens je veel kracht en sterkte bij het doen van al die afwas en het zetten van al die bakkies maar het zal het dubbel en dik waard zijn. Assie heeft dat zeker verdiend.

10 likes

Prachtige Speedmaster Ferry :ok_hand:t2: gefeliciteerd!

Ben benieuwd :sweat_smile:

3 likes

Gefeliciteerd

3 likes

Lekker!!!
Mag in geen enkele collectie ontbreken! :100::fire:🫶🏻

5 likes

Nice!

Veel draagplezier met je Modsukoshi :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Heel tof. Geniet er van :ok_hand:

3 likes

Geweldige Speedmaster, mooi kleur combi. Draag hem in goede gezondheid :wink:

3 likes

Proficiat, hele mooie speedy.
Veel plezier ermee!!:watch:

3 likes

Schitterend!

3 likes

Lang maar onderhoudend en tof verhaal Ferry. Gelukkig kreeg je toestemming van @Assie62 om toe te slaan. Prachtige NA. Ik begrijp jouw enthousiasme. Gefeliciteerd

3 likes

Da’s een Beste aanwinst Ferrie! Zeer fraai. :ok_hand::ok_hand:

3 likes

Gaaf Ferry!! Mooi ding!! Gefeliciteerd
En nu afwassen jij :wink:

3 likes

Gefeliciteerd Ferry, gauw die andere bandjes verstoppen.
Dan is dit prachtige uurwerk helemaal voor jezelf :wink: heel veel draagplezier toegewenst :+1:

3 likes

Gaaf! Gefeliciteerd Ferry!

2 likes

Mooi man. Proficiat!

We kennen het…

2 likes

Gaaf Fer, mooie foto’s Assie

3 likes

In elk geval dit jaar niet meer :wink: felicsukoshi!

3 likes

Proficiat met deze mooie :panda_face: :smiley:

3 likes

Dank je wel Casimir25. Altijd leuk om te doen en niet snel tevreden dus duurt meestal wel even😄

1 like