Altijd weer spannend als je iets vanaf een beeldscherm koopt, maar de Speedmaster die vandaag binnen kwam was een heel aangename verrassing. De conditie was voor een achttien jaar oud horloge boven verwachting. Op twee zo te zien makkelijk polijstbare krasjes in het glaasje na is het een heel net ding.
Direct even langs Wesselink en Vreeker gereden voor echtheidscheck. Die doorstond hij glansrijk. De medewerker heeft ook de conditie van het uurwerk gecontroleerd en gaf twee duimen omhoog. Duidelijk recent geserviced door een certified centre volgens hem. Overigens grote pluim voor Wesselink en Vreeker. Ze doen dit voor niks. Echt heel netjes. Helemaal blij dus.
Deels… wat deze meneer omschrijft is weer net iets anders. Namelijk dat de stopwatchwijzer een extra sprongetje naar voren maakt. Bij mij is het een stapje terug. Het is geen halszaak voor me. Hij liep volgens Wesselink en Vreeker prima en meeste keren werkt de chrono prima. Maar ben toch benieuwd hoe t komt. Wellicht wel weer door wat er op dat Omega Forum wordt omschreven.
Ik herken precies wat je zegt. Onlangs meegemaakt bij een reduced. Bij het starten van de chrono een sprongetje terug en dan lopen. Een aantal dagen later lagen de wijzers los in de kast. Bleek een defect klemmetje te zijn.
Wil niet zeggen dat het bij jouw horloge hetzelfde is, maar wellicht wel iets om in je achterhoofd te houden.
Kleine update: zonder mezelf te willen jinxen… Gisteravond en vandaag de stopwatch veel gestart en probleem doet zich niet meer voor. Bedacht me dat wanneer er iets te veel olie in is gedaan tijdens de laatste - recente - service het zo zou kunnen zijn dat door gebruik na een tijdje stilstand die olie nu is verdeeld en niet meer remmend op de tandwieltjes werkt. Zit er wat in die theorie?