Bovenstaande schreef ik in juli 2019. De Reduced heb ik een tijd later verkocht omdat ik 'm te fragiel vond aanvoelen om als daily te gebruiken, en sindsdien zijn er wel 20 horloges door de collectie gegaan, maar telkens bleek de Speedmaster in m’n hoofd hangen.
Toen begin dit jaar de nieuwe 3861 versie van de Speedy Professional werd aangekondigd, leek de nieuwe band dan ook een stuk beter geschikt voor mij (nog steeds) bescheiden pols. Dus, zodra mogelijk, naar Van Willegen, en om de pols dat ding. En wat was dat een verademing! De nieuwe band valt echt prachtig om de pols, in tegenstelling tot de voorgaande. De stepped dail speelt prachtig met het licht, en het nieuwe uurwerk heeft een aantal mooie verbeteringen.
Maar, ik kon het mezelf niet verkopen om opeens zo’n bedrag uit te geven. Echter, letterlijk de volgende dag werd bekend dat mijn promotie doorgang zou gaan vinden. Toeval bestaat niet, zeggen ze dan: ik had een mooie reden om mezelf een cadeau te geven!
Dus, na op m’n 10de voor het eerst een Speedmaster gespot te hebben, na 16 jaar wachten eindelijk om de pols: mijn eigen Speedmaster Professional! Als een kind zo blij!