NA Speedtimer

Al een tijd opzoek naar een stoer horloge op staal. Mijn Farer Carter 2 op originele stalen band doet zijn best, maar sherrift het net niet. 1 x Seiko 5 en 1 x een Seiko duiker gehad, maar dat waren beide automaten en dan moest ik de datum steeds aanpassen…moelijk lastig. Anyhoe, automaten weer de deur uit en verder kijken. En daar was de Seiko Speedtimer, de SSC813P1 voor de typenummer fetishisten, de witte voor de rest. Geen Speedmaster ( te duur en automaat…#grail) maar alles wat ik zocht voor die prijs. Die prijs viel ook nog alles mee omdat ik een week oud exemplaar van een verwoede flipperaar over kon nemen met 37.5% korting. Na een klein gevecht met de busjes van de stalen band was hij op maat en ik het mannetje.

38 likes

Haal per ongeluk mijn eigen post weg… …deze heeft denk ik een Mecaquartz uurwerk? Ik denk ook dat je de minutenteller nog even moet centreren. Mooi horloge hoor!

1 like

Solar. Is dat ook mecaquartz?

1 like

Weet de eigenaar vast wel. :wink:

1 like

Kaliber V192:
Het Seiko kaliber V192 met stopwatch, 24-uurswijzer en energiereserve indicator is een Solar horloge. Seiko Solar maakt gebruik van een ultra-efficiënte Solar cel die in staat is om uit alle soorten licht, dus niet alleen zonlicht, energie te creëren. Deze energie wordt opgeslagen in een zeer kleine oplaadbare batterij die vele malen langer meegaat dan conventionele batterijen. Het uurwerk wordt beschermd tegen overladen. Dit maakt het horloge vrijwel onderhoudsvrij. Indien volledig opgeladen heeft kaliber V192 een energiereserve van 6 maanden. Mocht er energietekort dreigen, geeft het horloge een waarschuwing door de secondewijzer in stappen van 2 seconden te laten lopen in plaats van per 1 seconde. Het horloge beschikt over een handige energiereserve indicator. De energiereserve indicator geeft de hoeveelheid energie weer in de aanduiding energiereserve. De stopwatch meet tot 60 minuten in stappen van 1/5 seconde.

Yes! Dank voor de info. :+1: Maarre - reset-ie heel snel of in wandeltempo?

1 like

Dat. Geen mecaquartz dus.

2 likes

Gefeliciteerd met deze stoere aanwinst :+1:

1 like

Die is zeker mooi !! En met dikke kortink is altijd dikke prima :ok_hand:t2::ok_hand:t2: Veel plezier ervan!

1 like

Gefeliciteerd met je NA. Geniet ervan :+1:t2:

1 like

Kzie nu pas wat ik denk dat je bedoeld, het klokje onder. Dat is de power reserve meter. F voor full, 6 maanden reserve.

1 like

Prachtige NA. Gefeliciteerd!

1 like