Het was een zware keuze/bevalling maar tijdens mijn lange speedy zoektocht (jaren lonken en de laatste maand echt op zoek) kwam ik er gaandeweg toch achter dat de reduced het niet zou worden en hooguit een tijdelijke keuze zou zijn op weg naar “The Real Deal”… hij is simpelweg te klein. Tja wat dan te doen… dan is de Pro toch de enige optie…
Daarnaast kwam ik er tijdens het speuren achter dat een gebruikte (reduced of pro) vaak nogal een leven (met de nodige gebruikssporen) achter de rug heeft. Nu kan dat zeker wel zijn charme hebben, echter mijn duurste aanschaf ever afsluiten met een used look speedy… (terwijl ik tamelijk allergisch ben voor krasjes)… dat zou toch wel een probleem worden waar ik me lastig overheen kan zetten. Daarbij komt dan vaak het service verhaal… is dat gebeurt… wanneer dan… bewijs? K#T dit zou iets complexer worden dan ik dacht en zeker een iets grotere aanslag op de beurs worden… Aan de ander kant was het het juiste moment om de verzameling nu eens definitief terug te brengen naar een tiental… elk nadeel heeft zijn voordeel. Echter zoals vaker licht het antwoord om de hoek en kwam afgelopen weekend alles in een stroomversnelling doordat hier op het forum thanks 2 @Rutger1 de oplossing plotsklaps voorbij kwam…
Een pro van eind 2016 in zeer nette staat en met nog volop garantie, ik was om… Staal zit er alleen niet bij maar dat interesseert me eigenlijk niets, als er namelijk 1 gruwelijke bandenslet is dan is het de speedy en met de prachtige Omega nato en wat extra banden zat dat dus wel goed.
Gisterenavond dus een korte tocht naar zuid-holland gemaakt en de deal was snel gesloten. Vanaf gisterenavond ben ook ik een trotse speedy pro owner en vier ik vandaag mijn eerste speedy tuesday
Dat had ik dus ook inderdaad terwijl ik toch echt wel een staalliefhebber ben, vooral omdat je door fijnafstelling op de sluiting een perfecte passing krijgt. Ik hou namelijk niet van wiebelende klokken