NA sprankelende Lange

Ik heb toch besloten dat deze nieuwe aanwinst een eigen topic verdient.

Al jaren kijk ik naar het merk A. Lange & Söhne en ik heb de groei in populariteit zien toenemen. Toen ik in 2016 werkzaam was bij een juwelier verkochten we ze met fikse korting en alsnog lagen ze lang in de winkel.

Toch heb ik altijd een bewondering gehad voor ALS; een horloge in het zeer hoge segment dat niet uit Zwitserland komt. Daarnaast vinden veel mensen Duits niet bepaald sexy.

Ik heb jarenlang geen dress horloges gedraagt omdat ik van en stalen bandje houd. Daarnaast ogen dressers vaak klassiek en ik wil iets opvallend. ALS is daarnaast vaak een ingetogen merk.

De laatste jaren durven ze daarintegen wat meer te variëren qua ontwerp en kleurstelling.

Ik was ook al jaren ik zoek naar een Horloge met een aventurine wijzerplaat. Ik heb gekeken naar Rolex maar die zijn allemaal vintage waar ik niet van houd. Omega maakt ook een paar mooie modellen maar de maar is te groot. Enfin.

In 2020 kwam Lange daar met een rosé gouden Saxonia met gold flux wijzerplaat! Ik was instant verliefd. Direct Lange gemaild (een uur na de aankondiging) maar ze waren alle 250 uitverkocht. Er was wel een witgouden variant beschikbaar maar die vond ik minder mooi.

Fast forward naar eind 2021. Na de groei van onze horloge collectie miste ik variatie en dan met name met iets zoals Patek, Lange of Vacheron. De modellen die Patek maakt en die ik leuk vind zijn onbereikbaar dus besloot ik verder te kijken. In december 2021 heb ik de pop up store bezocht van Lange in Berlijn en wauw!

Het ontvangst, de service en de prachtige horloges wakkerde mijn liefde voor het merk verder aan. De toegankelijkheid die het nog had en de prijzen die vooralsnog bereikbaar waren. Het besluit was gemaakt en er zou een Lange komen. Helaas was het niet mogelijk om de Little Lange met copper flux wijzerplaat te bestellen.

Uiteindelijk is mijn oog gevallen op een Lange 1 Moonphase in witgoud met zwarte wijzerplaat. Het horloge voelt modern maar heeft toch de klassiek Lange look. Over dit horloge heb ik een ander topic aangemaakt.

De afgelopen maanden zag ik de tweedehands markt van Lange exploderen. Er werd veel verkocht en de prijzen blijven stijgen. Daarbij kwam nog eens dat ze net als AP naar een boutique only strategie gingen. Dit zou de bereikbaarheid niet bevorderen.

Afgelopen zaterdag was ik opnieuw in Berlijn en besloot langs de onlangs geopenden boutique te gaan. Daar stond in de etalage de witgouden Saxonia thin met gold flux wijzerplaat. Het model was nergens anders meer te koop want ik heb er meermaals bij juwelier naar geïnformeerd om hem eens te bekijken. Casual vroeg ik naar de beschikbaarheid en tot mijn verbazing was deze te koop.

Wat bleek, vanwege de recente opening hadden de beste voorraad van Europa. Ik heb er een nachtje over geslapen en toen de knoop doorgehakt. Hoewel niet in rosé goud was dit model ontzettend prachtig. Dit was tevens een van de laatste kansen die ik zou hebben om het horloge te kunnen bemachtigen.

De dag erop teruggegaan en het horloge meegenomen. Opnieuw was de service fenomenaal met een hartelijke ontvangst in de prachtige boutique. Vergezeld met glazen champagne namen ze de tijd om de leren band op maat te maken en het verhaal van Lange te vertellen.

Ik ben ontzettend blij dat ik nog een Lange heb kunnen toevoegen aan de collectie.

afbeelding

afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding afbeelding

144 likes

Prachtig horloge, om stil van te worden :+1: alleen pijn in mijn nek om de foto’s goed te kunnen bekijken :wink:

16 likes

Gefeliciteerd met deze geweldige aanwinst :ok_hand:geïntroduceerd met een prachtig verhaal ! Veel plezier en kijkgenot :smile:

1 like

Haha oeps. Hoe krijg ik die goed?

Lucky ass!

Heerlijk man. :+1::+1::+1:

1 like

Wat een fenomenaal mooi horloge! Van harte gefeliciteerd, prachtig!

1 like

Ik denk dat zal zo staan in je fotomap van je computer of telefoon? Hier binnen het forum kun je ze enkel uploaden maar niet bewerken. Desondanks… wat een aanwinst :muscle:t2::muscle:t2:

1 like

Mooie aanwinst! Gefeliciteerd

1 like

Proficiat. Prachtig horloge. Zo jammer dat hij niet scherp op de plaatjes lijkt te staan.
Wat bedoel je overigens met dit :point_down:

Aangezien het god zij dank met een gewone doornsluiting is hebben ze toch niks op maat te maken?

2 likes

Gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst!

1 like

Ik heb mijn laptop gewoon een kwartslag gedraaid :crazy_face:.

2 likes

Mooi man, geniet er van.

1 like

Gefeliciteerd, leuk beschreven verhaal :+1:

1 like

Van harte proficiat en mooie verhaal en verslag!

Nu genieten!

1 like

Gefeliciteerd met de prachtige Lange. Heel mooi. Geniet ervan.

1 like

Wat een traject om die ALS binnen te halen. Veel plezier er mee :blush::+1:

1 like

Mooie reis naar de ALS. Wel pijn in m’n nek nu.

2 likes

Haha beetje stom verwoord maar ze hebben een andere band erbij gezocht en vast gemaakt.

1 like

Haha sorry! Ik heb net een nieuwe iPhone en die werkt nog niet mee… op m’n telefoon staan ze wel goed

pfoeh :heart_eyes: grail materiaal!

gefeliciteerd!

1 like