Beste lezers,
Ik heb mij zelf gister mogen verwennen met mijn eerste duik horloge.
Aangewakkerd door het enthousiasme hier op HF ben ik bewust opzoek gegaan naar een duiker van het merk Squale . Met name de enorme hoeveelheid aan variaties met banden die ik hier op HF tegen kwam maakte dat ik enthousiast werd.
Na wat zoeken en wikken en wegen heb ik gekozen voor een 1521. Dit omdat deze de kroon op 4uur heeft. Dit is voor mij voor het eerst dat ik een horloge heb met een kroon anders gepositioneerd dan 3 uur. Ik vind het na een dag in het draag comfort al prettig dat de kroon niet tegen de hand komt.
De gepolijste kast en ocean blue bezelring en wijzerplaat knallen werkelijk van de pols af.
De lumen zijn ook enorm mooi in het donker.
Ik denk dat ik verliefd ben
Het horloge heb ik gekocht op een leren band. Ik zou er nog graag een metalen band of een mesh band bij hebben. Nu heb ik gehoord dat met name de mesh band van Squale niet zo een beste kwaliteit is. Heeft iemand hier ervaring mee? Welk merk band zouden jullie adviseren?
Zoals hierboven al gemeld, heeft Squale sinds kort ook een stalen bracelet voor de 1521.
Verder draagt dit horloge heel fijn op een tropic. En het staat 'm nog eens heel goed, ook! Squale levert zelf tropics of je kunt even kijken op Ali Express. Vaak prima banden, in diverse kleuren, voor een heel scherpe prijs. Succes en geniet van je mooie aanwinst!
Gefeliciteerd man! Ik heb er jaren lang eentje gehad, een 1521 blauw gepolijst. Super horloges. Ik droeg 'm vrijwel altijd op een leertje of een tropic. De mesh had ik ook, maar die was echt kut. Lompe sluiting, zware band, niet fijn articulerend, dik, lelijk en niet bijster comfortabel.
Je zou naar de nieuwe stalen banden kunnen kijken, maar ze maken ze voor duikhorloges altijd veel te lomp. Ter inspiratie, ik droeg 'm altijd zo:
Ik ben absoluut geen mesh-Fan, maar besloot toch de Squale mesh een kans te geven. Ik was echt allesbehalve teleurgesteld in deze band. Echt prima naar mijn mening…… dat gezegd hebbende: momenteel staat mijn Green Ray op een Silicone van Barton.