Hallo allemaal,
Hier mijn review en foto’s van mijn nieuwe aanschaf. De squale 1545 atmos blue.
Ik was op zoek naar een upgrade in afwerking en kwaliteit op mijn Seiko SKX007. Hier kwam o.a. de Squale naar voren maar ook tijdje naar de Tudor black bay zitten kijken. Waarin Tudor nog weer een stap omhoog is (en in prijs).
Tijdje gekeken naar de 1521 series maar het trok me toch niet helemaal.
Na een post gezien te hebben van @HanDavinci over een oproep voor donor squale’s ben ik bij de 1545 terecht gekomen.
Was eigenlijk gelijk verkocht voor het model. Het horloge heeft natuurlijk erg veel weg van een welbekend duikhorloge die ikzelf de mooiste duiker ooit vindt. Toen kijkend naar de dial versie.
In mijn collectie zit alleen maar zwart en wit. Ik vond een ander kleurtje wel erg gaaf. Was wel even een gok want heb verder nooit een ander horloge gepast met een kleurtje. Ben daarin nogal impulsief. Die zelfde avond gelijk gekocht (via gnomomwatches. kwam nog 30 euro douane kosten overheen)
Na 3 dagen ontving ik het pakketje.
Eerste reactie? in het plastic leek het op een blauwe neppe sub die voor 20 euro op de markt is gekocht. Beetje een tegenvaller. De dial viel nog mee maar de insert zag er raar en nep uit.
Dit viel mijn vriendin ook op die er met wat afgunst naar keek.
Eenmaal uit de folie en op maat gemaakt vindt ik hem steeds mooier worden.
Het is mijn eerste duiker op staal (SKX op leer) en vindt het wel een stoere uitstraling hebben.
Als dit mijn eerste horloge zou zijn zou ik eerder een zwarte variant kiezen maar gezien mijn huidige collectie vindt ik het een leuke toevoeging.
De lume is wel minder dan de SKX. Maar de lume was niet de reden voor de aanschaf van dit horloge.
Ik ga de komende week eens lekker deze dragen en genieten van mijn nieuwe aanschaf.