NA: Squale 1545 ceramic *(submariner homage)

Na een heeeeeleboel zoeken en vergelijken met div duikers van seiko, steinhart (ocean 1 en titanium 50), de squale 1521, Oris en nog een paar die ik zo snel ff niet kan noemen toch de stap genomen om, nadat deze op het forum tekoop kwam, even te gaan kijken.

Wow! Meteen verkocht. :heart_eyes:

Gaat nooit meer weg, tenzij ik m kan inruilen voor een échte Submariner of Sea dweller (mag evt met kleine cash-up van mijn kant :stuck_out_tongue_winking_eye:)

Zojuist even een loepje erbij gepakt en de ceramic bezel is heel erg gaaf, gegraveerde nummers en indexen op de bezel zijn r*te strak. Verdekte bezelpip ipv. het “pukkeltje”, de ETA voelt goed (handwinding en hacking is toch wel erg fijn, t.o.v. mijn SKX009J) en hij loopt mooi. De “screw down pin” (of hoe dat ook heet) werkt prettig en laat zich makkelijk terugdraaien.

Enige minpunt wat ik kon ontdekken is dat de lugwith 21mm is, wat een beetje onorthodox is denk ik… Maargoed aan de andere kant, de bijgeleverde band is ook gewoon erg netjes en zit prettig. En even wennen aan het datumvenster, maar dat valt me, nu na het eerste uur, heel erg mee.

Nogmaals, echt een super topper. Die ceramic bezel moet je echt gezien hebben!

Ik zou in mijn enthousiasme bijna de wristshot vergeten! :open_mouth:

Groet,

Toeter

17 likes

En hopla, weer iemand een goed weekeinde… :joy::joy::joy:

Gefeliciteerd kerel, zo te lezen is hij goed aan je besteed. :+1:

Thanks!

… morgen ff oefenen op de wristshots :smile:

Mijn beste,

Goed hoor!!
Een solide klok voor een langdurige polstijd!!
Veel draagplezier!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Veel plezier ervan Jaap!

Groet, Matthijs

Erg mooi, veel plezier ervan! Meer foto’s altijd welkom!

Mooie klok! Proficiat!