Heb een week of zes geleden mijn eerste stap in de horlogewereld gezet met een Glashütte Original Senator Excellence Panorama Date Moon Phase. Prachtig horloge (vind ik in ieder geval :)) en ook enorm blij mee. Maaaaar: ik ga de Senator niet omdoen op het strand, laat staan de zee mee in. Of mee klussen, sporten etc. Lang verhaal kort: ik had een weekend/vakantie-horloge nodig. Stevig ding, niet te duur (gaan sowieso krassen op komen) en echt waterdicht. Oftewel: een diver. Met een rubberen band. Na enig zoekwerk kwam ik op de volgende shortlist:
Christopher Ward C60 Trident Pro 300
Doxa Sub 200
Squale 1545
Mido Ocean Star 200
Voldoen allemaal aan de gestelde eisen; maar uiteindelijk is het de Squale geworden. Mooi merk met interessante historie. Maakten onder andere de kasten voor de duikhorloges van Blancpain en Tag Heuer. En ik vond de blauwgrijze plaat van de Squale toch wat meer bijzonder dan de blauwe en zwarte platen van de concurrentie. Daarbij: winkelprijs van de CW, Doxa en Mido ligt rond de 1,000 euro, ik kon de Squale gloednieuw aanschaffen voor de helft daarvan.
De Squale wordt geleverd in een keurig doosje & foedraal:
In alle eerlijkheid: het is wel even wennen na de Glashütte. Afwerking en leesbaarheid zijn echt minder. Maar de Squale 1545 kost ook nog geen 5% van de GO Senator, dus ook niet heel verwonderlijk. Anyway, ben er erg blij mee; in 1x de collectie verdubbeld en nu voor alle gelegenheden een klok
Gefeliciteerd!
Ik heb een tijdje deze in het zwart mogen uitproberen en vond het een heel comfortabel horloge. Datum is wat klein en AR had ook beter gekund. Weet niet of je dat bedoelt met ‘leesbaarheid’. Voor de rest vond ik 'm eigenlijk heel goed afleesbaar. Zelfs in het donker (geen Seiko, maar toch redelijke lume).
Idd een lekker
Ga je zeker veel plezier van hebben, als
En als je 'm nieuw voor slechts 500 Euries kon kopen, dan heb je écht een heel goede deal! Mag ik vragen waar je deze hebt gescoord?
Anyway, veel plezier ermee en hopelijk zien we je binnenkort in de altijd gezellige
Gnomon geeft vaak een lagere waarde op. Mag natuurlijk niet, maar ja ze doen het helemaal ongevraagd. Het scheelt in dit geval toch al zo’n 80 euro. Mooi meegenomen!