Voorwoord; veel tekst, weinig foto’s.
Niet echt een nieuwe aanwinst want ik heb hem al eerder in het Squale topic laten zien.
Maar er waren wat problemen mee en @PeterLC was zo vriendelijk om er naar te kijken. Na een complete reiniging en de hele rataplan lukte het niet om hem lekker te laten lopen. De vorige “hobbyist-horlogemaker-geef het een naam” had er een puinhoop van gemaakt en Peter gaf hem met zeer veel tegenzin, wel iets beter werkend, terug maar niet zoals het hoort .
Dan de volgende stap en @royke74 een bericht gestuurd of ik hem naar Squale kon sturen. Roy stuurde een formulier en een contactpersoon zodat ik die eerst even een mail kon sturen. Zo gezegd, zo gedaan en ik kreeg een adres in Italie waar de 1545 heen kon. Het formulier ingevuld wat er mis was, nou ja simpel hij loopt niet lekker, de 1545 opgestuurd en het wachten was begonnen.
Tot mijn verbazing kreeg ik na 3 dagen een verzendbewijs vanuit Italie dat er een pakketje onderweg was. Huh; geen prijsopgaaf ontvangen, geen bericht wat er eventueel aan de hand was of wat er is gedaan, dat was wel even spannend. Afgelopen vrijdag ontving ik de 1545 terug uit Italie met mijn ingevulde formulier zonder enige opmerking of kostenopgave .
Ik heb vrijdag natuurlijk een mail naar Squale gestuurd dus ik ben benieuwd naar hun reactie.
Zaterdagochtend de 1545 gelijk gezet en na een uur liep ie al tig minuten voor, dus toch Peter een berichtje gestuurd en de 1545 moest op zeker even gedemagnetiseerd worden. Ach schreef Peter, ik ben toch thuis dus kom eind van de middag even langs en dan fixen we dat wel even. Alleen dat even werd een uur want demagnetiseren met het apparaatje werkte niet dus werden er wat onderdelen verwijderd en werd gestart met “wat” schoonmaakwerkzaamheden. Wat er in Italie is gebeurd, weten we niet maar waarschijnlijk hebben ze tijdens de lunch pizza gegeten en zijn ze verder gegaan met werken . Overal vettigheid, stofjes en haartjes etc. Maar Peter heeft het gefixed en de Squale loopt tot nu toe zoals het hoort
.
Wel de stalen band vervangen voor een Le Mans bandje want staal is mij toch te zwaar, zit gewoon niet lekker.
Dus nogmaals Peter en Roy, bedankt voor de service.