Hoi allemaal,
Zojuist heb ik mijn nieuwe aanwinst in ontvangst mogen nemen: de Squale 2002 101 Atmos in het zwart met een PVD-gecoate kast:
Om het heen en ander toe te lichten, zal ik beginnen met het feit dat ik een enorme Squale fan ben. Mocht je geen tijd of zin in lezen hebben, wil ik je graag doorverwijzen naar de gemaakte foto’s die je tussen de lappen tekst kan vinden.
Jaren geleden, toen ik net in de wereld van onze gezamenlijke hobby stapte, kwam ik op Youtube een aantal video’s tegen over Squale. Met het zien van de Blue Polished 1521 was ik direct verkocht en dat werd dan op dat moment ook mijn grail watch. In die tijd was ik student en was een bedrag van rond de €900 een boel geld (nu nog steeds), maar één ding wist ik zeker en dat was dat ik hoe dan ook dat horloge wilde hebben. Na een aantal jaar sparen heb ik in 2018 mijn 50 Atmos gekocht:
De kastvorm, de gepolijste kast, de knaloranje minutenwijzer en die ongelooflijk mooie blauwe kleur, zorgde ervoor dat ik, zelfs toen ik het horloge enige tijd had, steeds meer verliefd werd op dit horloge. Soms kijk ik naar dit horloge en realiseer ik mij dat ik veel mooie herinneringen heb opgedaan, tijdens het dragen ervan. Verschillende vakanties, een mooie studentenperiode op het mbo (Analisten opleiding) en het behalen van dat diploma. Misschien is dit wel een beetje té geeky maar aangezien dit Horlogeforum is, kom ik er vast mee weg.
Het emotionele gezeur aan de kant, het is gewoon een verdomd goed horloge voor het geld en ik wilde graag nog een Squale!
Het balletje begon te rollen toen mijn vader onder lichte druk van mij lees: constant spammen van foto’s van verschillende Squale modellen , een tijdje terug ging kijken naar een Squale 2002 101 Atmos in het grijs en deze uiteindelijk zijn eigen heeft gemaakt. Plaatje voor de sfeer:
Omdat ik best smalle polsen heb, heb ik dit model van Squale nooit overwogen. Toch was ik aangenaam verast over hoe dit model daadwerkelijk draagt. Stiekem wilde ik dit model ook wel en was ik intussen het internet gaan afstruinen naar de verschillende opties binnen de 2002 reeks. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op de zwarte versie met de PVD-gecoate kast welke zojuist is bezorgd:
Toen ik het horloge ging bestellen, wist ik niet zeker in wat voor verpakking het horloge geleverd zou worden en ik ging er vanuit dat het de bekende blauwe Squale doos en omdoos is. Toen ik het pakketje in ontvangst nam, viel mij op dat deze niet zo groot was en na het uitpakken kwam ik een kleiner doosje tegen met de mooie Squale watch-roll. Oké, het is geen echt leer maar het ziet er wel goed uit!
Naast het garantiekaartje en de gebruiksaanwijzing, kwam ik gelukkig ook het horloge zelf tegen en wat een prachtige duiker is dit zeg!
De afwerking van de PVD-gecoate kast is, zoals je mag en kan verwachten van Squale, erg mooi en netjes. Wanneer je de bezel indrukt middels het ‘‘push-to-release’’ systeem, draait deze bi-directional en dit voelt soepel en stevig aan. Deze duiker wordt aangedreven door het welbekende ETA 2824-2 automatisch uurwerk en tikt bij 28800 vph.
Het horloge is waterdicht tot maar liefst 1000 M en om dit te garanderen, bevat deze een helium-escape valve aan de linkerzijde van de kast:
De rubberen band is soepel en draagt zeker bij aan het draagcomfort van dit toch wel grote horloge. Oja, de gesp bevat het Squale logo en is ook voorzien van een PVD-coating!
Al met al ben ik ontzettend tevreden en blij over dit horloge en mijn vader en ik zijn van plan om ze allebei te gaan dragen tijdens een roadtrip deze zomer!
Bedankt voor het lezen!
Nog meer plaatjes voor de sfeer:
Groet,
Marijn