NA: Squale 30 ATMOS Tropic GMT Ceramica

Deze NA vereist een “kleine” introductie, zoals sommige van jullie weten had ik bij de NA van Bulova plechtig belooft dit jaar geen horloges meer te kopen. Nu moeten jullie weten dat ik in mijn Squalebox nog 1 gapend gat had. Ik had mij voorgenomen in 2025 dit gat op te vullen, tot ik ineens deze Squale tegenkwam van @Kleine_gup_in_grote_oceaan. In een eerder stadium had ik tegen @jan13 gezegd dat ik hoopte dat hij deze in januari nog zou hebben maar dan wel met wat uppies down.

KGIGO had daarop geschreven, ik heb geen haast, komt goed.
Tot ik afgelopen week een PB kreeg van KGIGO dat hij hem tot 24 dec. in het blauw zou laten staan en anders de advertentie terug zou trekken. Ik pissig natuurlijk want KGIGO had toch geen haast en nu zou ik voor 24 dec. moeten beslissen :rage:. Dus ff een reactie terug op mijn manier. Bleek dat KGIGO dacht dat ik naar Jan13 toe een dolletje zat te maken, niet dus was bloed serieus. Maar ja plechtig iets beloven op het HF en je daar niet aan houden daar ben ik niet van.
Maar al dit alles beruste op een misverstand :smiley:.

Dus aangegeven dat ik evt interesse had in de Squale maar pas in jan. 2025 en ik deed een bod waar ik niet van zou afwijken. Kort gezegt, KGIGO en ik kwamen niet tot een overeenkomst, even goede vrienden natuurlijk. Moeten jullie weten dat ik dit ook met Assie had besproken en ze gaf mij groot gelijk, mijn bod was hoog genoeg en ik had een belofte gedaan.
Oke, zaterdag 21 dec. zegt Assie er is visite voor jou. Komt er een kerel binnen die ik totaal niet ken, bleek dus KGIGO te zijn.
Wat blijkt nu, ik zou die Squale laten lopen dus want we kwamen er niet uit.
En dan komt het, Assie (die kleptomane en dief :wink:) had achter mijn rug om contact met KGIGO opgenomen en met hem een deal gemaakt, betaald en adres doorgegeven en afgesproken dat hij zaterdag langs zou komen. En zo naief dat ik ben, stel ik mij nog netjes voor ook want ik wist niet wie het was en vroeg wat hij kwam doen en hoe hij aan mijn adres kwam.
Ik ben @Kleine_gup_in_grote_oceaan zegt, hij. Nou ik sta niet gauw met een bek vol tanden, maar nu dus wel, snapte er niets van want ik had geen deal met hem en ook het adres niet doorgegeven.
Kortom ben blij verrast door zowel Assie als KGIGO :smiley: en het gapende gat is opgevuld.

Nu kan ik natuurlijk nog een heel verhaal schrijven over deze Ceramica special edition maar beperk mij tot de website waar dit horloge vandaan komt en genoeg info in staat.
Want ja, anders krijg ik weer klachten dat ik een heel boek schrijf :wink:

Moeite waard om daar ff te kijken :smiley:

O ja, de specs en foto’s. Lekker copy&Paste van de site en de advertentie van KGIGO. Nou ja de laatste 2 foto’s heb ik (echt waar) zelf gemaakt.

Maker Scheel
Beweging Zwitsers automatisch uurwerk ETA 2893-2/Sellita SW330-1. Snelinstelfunctie voor GMT en datum.
Wijzerplaat Matzwart.
Lichtgevend SuperLuminova.C1.
Geval 316L roestvrij staal. Satijn geborsteld bovenblad. Gepolijste zijkanten.
Lunette 316L roestvrij staal. Gepolijst. Krasbestendig tweekleurig keramisch 24-uurs bezel inlay. Bidirectioneel.
Kroontype Geschroefde kroon op 3 uur. Squale gesigneerd.
Nokbreedte 20mm
Kristalmateriaal Plat saffierglas. Antireflectiecoating aan de binnenkant.
Riem 20 mm Squale-gesigneerde stalen band met schroefschakels
Waterbestendigheid 30ATMOS/300m
Afmetingen 40 mm in diameter, 47 mm van nokken tot nokken, 12,5 mm dik

foto’s:

En zoals jullie wel zullen begrijpen, ikke weer heel blij en weer een box vol :joy:

78 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze wereldse tijdwaarnemer.
Ziet er zowel sportief als ook chique uit.
Daar kom je de wereld wel mee rond.:globe_with_meridians:

Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Gefeliciteerd Ferry. Stoere en mooie keuze. In 2024 lekker bezig geweest, @Assie62 en jij. Benieuwd wat 2025 jullie gaat brengen?

1 like

Het was een mooie mooie ochtend om jou te verassen. En dat was je, nou ja eerder flabbergasted. :sweat_smile::joy:

Het was leuk om jou en Assie te ontmoeten en even gezellig te kletsen. Ondertussen werd de band op maat gemaakt en hebben we koffie gedronken.

@fredpanarai1, jij boft maar met zo’n lieve vrouw zoals @Assie62. Maar zij natuurlijk ook met jou!

Veel plezier met jouw volle Squale-Box en alvast

9 likes

Elkaar toch gevonden. Zowel figuurlijk als letterlijk. Leuk toch! Lekker zo de kerst in alle drie. Enjoy!

2 likes

Weer een Squale Fer :sunglasses:
Leuke hoor, begin je nu een hoarder te worden?

1 like

Weer een heerlijke aanwinst erbij :star_struck:

1 like

Mooie aanwinst weer! :+1:

1 like

Nee joh, gewoon kleine verzamelaar :wink:

2 likes

Lekker bezig Fer :+1:.

Geniet van je mooie aanwinst!

1 like

Ik zat hier aan te denken Patek Philippe Nautilus met Roségoud en voor Assie een hele mooie flik flak :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Met een p*z**l? Anders een beetje karig nietwaar :sweat_smile:

1 like

Lekker @fredpanarai1, heb je hem toch nog voor nieuwjaar om de pols en natuurlijk een ontzettend lieve superactie van @Assie62.

Heel erg tof! Geniet ervan en veel draagplezier. :pray:

Oh enne, ik zat zaterdagochtend even in de PB met @Kleine_gup_in_grote_oceaan over Squale-bandjes te kletsen en ik weet dat je PB’s niet mag delen op HF (please don’t flag me … :joy:), maar stiekem wil ik je onderstaand stukkie niet onthouden:

Hij had er zin!
En terecht, iemand op deze manier verrassen is natuurlijk ook priceless. Goed gedaan.

:beers:

7 likes

precies, nietwaar. Heb al uitgelegd waarom toch :wink:

3 likes

Gefeliciteerd

1 like

Veel plezier met de aanwinst :sunglasses:

Squale!

4 likes

wanneer gaat de winkel open? :sweat_smile:
gelukkig zijn jullie met twee om af te wisselen :ok_hand:
draag hem met plezier

1 like

Gefeliciteerd met deze hele mooie Squale Ferry. Heb je hem via @Assie62 toch te pakken. Wat een grap. :+1::ok_hand::rofl:

2 likes

Mooi hoor :ok_hand: heel veel plezier ermee.

1 like

Gaaf model! Veel draagplezier gewenst.

1 like