NA: Squale 60th Anniversary Blue – 30 Atmos

Hoewel mijn horlogedoos eigenlijk al te vol is, was ik de laatste tijd toch op zoek naar iets nieuws. Dit keer niet vintage, maar iets praktisch en nieuw. Iets dat ik dagelijks kan dragen, fun, voor de zomer en een horloge dat geen vermogen kost. Ik was heel lang aan het twijfelen tussen een Sinn 104 St Sa of een Sinn EZM 3, maar gisteren werd ik getriggerd door een mail van Amsterdam Watch Company (marketing werkt!).

Een prachtig sunburst-blauwe Squale 60th anniversary edition trok mijn aandacht. Die had ik eerder gezien als een TGV-special in een Youtube video van The Urban Gentry. Ook toen al vond ik hem erg mooi, maar rondlopen met de initialen van een Youtube influencer op mijn horloge; dat stond me erg tegen.

Kortom; vandaag meteen naar Amsterdam gegaan (alle Covid regels in acht nemende) en het horloge live bekeken. Wat een cool ding! Wat meteen opvalt is het gebolde saffier waardoor het horloge zijn vintage uitstraling krijgt. Toch is het duidelijk een modern horloge. De blauwe plaat verkleurt van bijna zwart naar blauw, afhankelijk van hoe het licht erop schijnt. De bezel draait naar 1 kant met 120 clicks en is mooi rustig, maar omdat ie van saffier is, is hij heel mooi glanzend en diepzwart. De gebogen vorm van de kast vind ik echt fantastisch; niet alleen mooi, maar door die vorm draagt hij ook erg fijn. De kast zelf is rond de 39mm maar door de overhangende bezel meet ie officieel 41 mm. Voor mijn polsen (17,5 cm) is de maat ideaal (de grotere Squales zijn voor mij net iets te massief). De ETA 2824-2 is prima en praktisch voor wat betreft het servicen. Over de rubberen band kan ik nog niets zeggen, simpelweg omdat het mijn eerste is. Hij lijkt erg soepel maar ik ga hem eerst maar eens een paar dagen dragen. Misschien dat ik er later nog eens een Mesh-bracelet bij zoek (aanbevelingen zijn welkom!).

Voor hen die niet houden van op vintage gebaseerde horloges gaat dit niets zijn. Voor hen die faux patina verafschuwen; niet kijken! Ik vind hem fantastisch. De (niet zo beste) foto’s:

41 likes

Supergave aanwinst, erg mooi en zeker de kleurencombi :ok_hand:t2:, mooie maat!

Veel draagplezier en genieten in de zomer :muscle:t2::+1:t2:

1 like

Heerlijke zomerknaller zeg. Die dial is wel gaaf. Heerlijke horloges zijn het.
Groeten van z’n neefje :roll_eyes:

2 likes

Lekkere Squale maat! :muscle:

1 like

Goed bezig!!!

1 like

Gaaf! Enjoy in good health!

1 like

Gefeliciteerd!
Pracht NA

1 like

Mooie Squale. Leuke vintage vibe! Geniet van je Na!

1 like

Hij is gaaf :sunglasses::clinking_glasses:

1 like

Soooooo! Da’s retecool. Gefeliciteerd man. Tof weer, van de Squale.

1 like

Mooie aanwinst!

1 like

Looks good😎

1 like

Mooie klok, enjoy.

1 like

Dat is een mooie zeg!

1 like

Absoluut een mooi horloge. :wink:

1 like

Zeker gaaf :ok_hand:t2:

1 like

Mooi ding hoor. Gefeliciteerd! Mooie (beetje Blancpain- achtige) bezel.

1 like