Ik ben gestopt met horloges als hobby. Zal het heimelijk natuurlijk blijven volgen, maar er veel minder tijd in stoppen. Ik heb 2 solar horloges van The Citizen aangeschaft ter compensatie
Maar waar doe je die nu in? Zocht iets met een moderne uitstraling dat zou passen bij het solar karakter van de horloges. Uiteindelijk gevonden wat ik in mijn hoofd had:
@Plees Ik vond het lichtelijk obsessief aan het te worden . Dit zijn wel horloges die me echt aanspreken.
Ze lopen op tijd zonder dat ik ze moet opwinden en bijzetten. De linker is een perpetual met een maximale afwijking van +5/-5 seconden per jaar, de andere heeft een maximale afwijking van +1/1 seconde per jaar. Daarmee is het het meest nauwkeurige uurwerk dat er bestaat.
Dus als ik eens ergens te laat bent, ligt het niet aan mijn horloges
Eens. Daarom beschrijf ik ook, in repsons op je opmerking “beetje armoedig”, wat mij in deze horloges aantrok zonder de prijs erbij te halen. Ik heb mijn keuzes uitdrukkelijk gemaakt op wat ik als kwaliteit zie & niet wat een ander er van denkt
Een punt dat ik wèl wil maken is dat ik, aan het eind van deze hobby, een solar kwarts niet als armoe beschouw, maar als een luxe. Inderdaad ongeacht de prijs.
Ik heb 2 andere hobbies opgepakt, zodat ik nu niet meer van armoede, maar op het HF moet gaan kijken
Bedankt! Nee, niet helemaal cold turkey Daarentegen, kom net thuis van winkelen op de Königsallee in Dússeldorf. Heb bij geen enkele horlogewinkel gekeken. Dat is toch vooruitgang?