NA: Star Wars

In 2012 bracht Seiko ter gelegenheid van het 35 jarig bestaan van Star Wars, een gelimiteerde reeks aan Star Wars horloges uit. Zes stuks om precies te zijn. Hiervan waren de met 1 t/m 150 genummerde versies als six-pack te koop. Deze zes horloge bestonden uit drie quartz en drie mechanische horloges en waren allen gebaseerd op bekende Star Wars figuren.
Deze limited editions waren JDM-only.
Hier een foto van de launch in 2012 in BIG Camera (in Shinjuku Tokyo)

Hieronder de zes horloges met het LE aantal:
https://cdn11.bigcommerce.com/s-e31c8/images/stencil/1280x1280/products/525/3607/seiko_R2_D2__21459.1377891530.JPG
R2D2 - 1000 stuks

Darth Vader - 1500 stuks

https://cdn11.bigcommerce.com/s-e31c8/images/stencil/1280x1280/products/567/4089/SAGA127__74517.1381329267.jpg
Darth Maul - 800 stuks

C-3PO - 600 stuks

https://cdn11.bigcommerce.com/s-e31c8/images/stencil/1280x1280/products/532/3679/Seiko_Brightz_Star_Wars__78546.1378395620.JPG
Yoda - 600 stuks

De zesde is gebaseerd op deze figuur:

en dat is de SDGC011:

Stormtrooper - 500 stuks

Voor mij de mooiste van de zes, al vind ik de Yoda versie ook niet verkeerd.

De specs:
Diameter: 41.7mm
Dikte: 12.4mm
Uurwerk: Caliber 6R21
Glas: Saffier (dubbele AR)
WR: 100m

Ik heb Star Wars altijd wel leuk gevonden, al ben ik geen grote fan. Ik heb zelfs de laatste film nog niet gezien. Dit horloge vond ik echter gaaf genoeg om op zoek naar te gaan. Dit begon in 2018, nadat ik dit model op Instagram een paar keer langs zag komen. Het heeft echter wel even geduurd door de kleine oplage en dan ook nog eens JDM, maar vorige week stond er een op auctions Yahoo Japan. Eerder kwam er maar eentje langs daar maar die had een nogal zichtbare kras op een lug aan de voorzijde. Deze zag er echter beter uit. De band zat nog in stickers en het horloge leek in zeer goede staat te zijn.
De gok maar genomen, geboden en uiteindelijk gewonnen :slight_smile: . Woensdag verzonden en gisteren al in huis.

De omdoos.

De doos.

De inhoud. Het is gewoon een fullset en lijkt een NIB! :heart_eyes:

Even de stickers van de band en achterkant er af halen en ja hoor, puntgaaf!

Aan de zijkant staat Stormtrooper geschreven in het Aurebesh, blijkbaar een taal in Star Wars.

Het LE nummer is 150, dit is er dus een van een six-pack.

Wat macro’s:

Het embleem van de Galactic Empire.

De lume moet de Death Star voorstellen.

Dan nog een paar wristshots:

Leuk effect in het register op 6 uur.

Dan hier nog een link naar mijn unboxing
https://www.instagram.com/p/B83oWNLHT_W/?igshid=1b2z4xgytwsd2
Let op de witte handschoentjes :joy: (eigenlijk chauffeurshandschoenen, gekocht in een supermarkt in Japan afgelopen zomer).

Zo, weer een van mijn lijst af die korter en korter wordt :scream:. Ik ben er in ieder geval weer blij mee, het is mijn eerste horloge met een zwarte kast en witte plaat en met de lume op deze manier

Bedankt voor het lezen/kijken :+1:

126 likes

Bijzonder gaaf mooi verhaal👍

1 like

Wat een gave klok!!! :star_struck:

Fantastische caseback ook. Love it!

Veel plezier ermee!!

1 like

Wouw, mooi en goed verhaal en een heel mooi horloge :+1:
Geniet ervan.

1 like

WOW! Wat een fraai ding zeg, bijzonder met het hele verhaal erbij en de fraaie foto’s. Dank je wel en veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Zelden lees ik een lange NA post helemaal ( tldr ) maar in jouw gevoel druipt je enthousiasme er gewoon van af!! Supergave vondst voor je. Erg leuke context ook. Geniet met volle teugen van deze Stormtrooper!
May the force be with you (heb ik dat ook eens gezegd) :wink:

Cheers
:sunglasses:
Otto

1 like

Erg leuk!

1 like

Dank, wat een eer! :pray:

1 like

Die details: indrukwekkend !

Veel plezier er mee.

1 like

Klaar voor “destination unknown” met deze om jouw pols!
Succes en plezier op je reis door de tijd! :+1:

1 like

Geweldig…erg leuk! :+1: Als iemand die als 7 jarige in 1977 helemaal gek was van Star Wars komen er bij mij allerlei mooie herinneringen naar boven.

Geniet van je NA. :ok_hand:

3 likes

Cool!
Heb je een linkje waar deze te krijgen zijn?
Mijn zoontje zal dit heel tof vinden…

1 like

In een woord geweldig! Superaanwinst.

1 like

Wooow wat een gave aanwinst :star_struck:gefeliciteerd.

1 like

Mooi ontwerp, creëert echt het Star Wars sfeertje om de pols!

1 like

Als Trekkie heb ik niets met StarWars, maar wat een gaaf horloge zeg !
Gefeliciteerd!!

1 like

Stikjaloers hier grote star wars fan, heel veel plezier van je nieuwe aanwinst

1 like

Gave aanwinst! Ik vind die R2D2 echt cool.

1 like

Heel erg gaaf!!! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes: vind die tekst en de lune heel tof gedaan

1 like

Wat vet!

1 like