NA: Steeldive 1969 Ploprof a.k.a. de Omega Ploprof wannabe

Ik heb lang getwijfeld om mijn NA hier te delen aangezien er de afgelopen 2 weken zowel mijn NA van mijn Seiko MarineMaster MOD als mijn vraag of ik er goed aan deed om mijn witte Omega Speedmaster te ruilen met een Graham beide waren verwijderd omdat mensen deze hadden ‘gemeld’.

Dat de Seiko MOD uiteindelijk als replica werd bestempeld omdat onder andere de wijzerplaat niet origineel zou zijn (Snap nog steeds niet of elke MOD dan niet onder replica valt maar oké) kan ik nog enig sinds begrijpen al zou het prettiger zijn als mensen dit kunnen uitleggen zodat andere (leken zoals ik) hier weer van kunnen leren.
Ik begrijp dat er genoeg rotzooi te koop is op o.a. Marktplaats maar ik heb het horloge wel met de juiste intentie gekocht en was daarbij in de veronderstelling dat het zoals de verkoper aangaf een zelf gebouwde MOD was en er dus originele onderdelen voor waren gebruikt.

Maar begrijp dat ‘vlaggen’ makkelijker is aangezien de meeste er waarschijnlijk ook geen verstand van hebben maar gewoon achter de rest aan huppelt… ‘
Uiteraard mijn dank aan de leden die wel de moeite deden om me uit te leggen wat er niet aan klopte en waar ik in de toekomst op moest / kon letten!

Dat de post van mijn Omega is verwijderd verbaast me nog steeds… Omdat er een foto van de hele set op staat?!
Het was een vraag over een ruil! Als ik er had neergezet dat ik mijn Omega wilde verkopen / ruilen en of er iemand wist waar tegen dan begrijp ik het… Ook zie ik echt zoveel posts dat mensen de opmerking ‘als je hem zat bent, laat me weten’ of ‘alles is te koop’ om nog maar te zwijgen over NA’s waar mensen al aangeven dat ze niet weten of het een blijver is… En dat mag wel?
Het is goed dat er (forum)regels zijn en heb de forum regels goed doorgelezen maar toch zie ik verschillen… Maar oke, dat is weer een andere discussie.

Ik ga onder het mom ‘drie maal scheepsrecht’ toch een NA plaatsen.

Ik heb al jaren een zwak voor de Omega Ploprof, wat een geweldig horloge is dat!
Helaas is dit model die ik mooi vind ruim 8000 euro dus dat gaat hem helaas niet worden.
Heb jaren gezocht naar het ‘alternatief’ / hommage van dit model van o.a. het merk Helson (Volgens mij had Crepas ook zo’n model) maar helaas zonder succes.
Tot ik ineens het model tegenkwam van het merk Steeldive! Het gaat om de Steeldive 1969 Ploprof.
Het horloge is voorzien van een automatisch NH35uurwerk, saffierglas en 1200(?!) meter waterdicht. Ook de knop om de bezel te ‘locken’ werkt gewoon.
Het betrof een ‘full-set’ dus inclusief een mooie plastic koffer, certificaat en extra rubberen strap.

Heb hem op de stalen band geladen maar jeetje wat een gewicht! Is wel even wennen maar het horloge voelt wel heerlijk degelijk! Ook het formaat draagt prima ondanks de grote in combinatie met mijn smalle pols. Het horloge is 56mm breed (inclusief kroon) en lug to lug 48mm.
Al met al een heerlijk horloge om mee te beginnen. Wellicht dat ik in de toekomst overstap naar Helson of Crepas en wie weet ooit de Omega Ploprof!

Voor nu moeten jullie het met de foto’s van mijn Steeldive doen :rofl:

51 likes

Wat een klatser !
Zal gelijk even vlaggen, dan heb je dat maar gehad :wink:

19 likes

Wauw! Wat een ding!

Waar is dat oranje knopje/uitsteekstel voor?

1 like

Serieus stuk staal.
Veel draagplezier.

Voor wat betreft de vorige 2 topics.
Soms geldt: Mods wegen zijn ondoorgrondelijk

4 likes

Hahahahaha! :rofl:

1 like

Thanks! Als je die indrukt dan kan je de bezel draaien… Anders is de bezel gelockt.

2 likes

Ik dacht aan een lazer beam

4 likes

Ah, dank!

Denk dat de meeste mods geaccepteerd worden als er gebruik wordt gemaakt van originele seiko onderdelen. Dus bv de wijzerplaat van een special edition save the Ocean model op een skx007 met de wijzers van een andere bestaande model.

Mods met fake wijzerplaten. Dus meestal Chinees spul met Seiko erop gedrukt terwijl het niet hoort bij een bestaand model, worden over het algemeen niet echt geaccepteerd.

Kort samengevat en om antwoord te geven op je vraag. Snap de verwarring wel. :ok_hand:t3:

5 likes

Dank je wel voor je duidelijke antwoord! Blijft dan inderdaad lastig om te weten wanneer bijvoorbeeld een wijzerplaat niet origineel is als leek zijnde maar snap het wel!

1 like

Vragen aan de verkoper en anders even opzoeken op de website van Seiko of zo een wijzerplaat bv überhaupt bestaat. Verder kan je altijd een topic starten hier op HF voordat je een horloge koopt. Dan kunnen we je altijd op weg helpen of iets afraden. :grin:

1 like

Wat een knoepert!
Veel draag plezier.

1 like

Mega groot maar ook mega cool :heart_eyes:

1 like

Flinke jonge hoor, maar ziet er wel gaaf uit.
Veel draagplezier

Heb je je Omega nog verruild voor die Graham? Ik hoop van niet! :grimacing: Bizar natuurlijk dat dat verwijderd is.

Gefeliciteerd met deze. Idd in de stijl van de Ploprof. Niks voor mij, maar ik vind hem zeker cool! Enjoy!

1 like

Nee, heb het uiteindelijk niet gedaan! Twijfelde al enorm maar mede door een aantal leden hier die me zeer goed advies gaven heb ik besloten verder te kijken.
Vanavond een andere ruil gepland staan dus wellicht binnenkort weer een NA :wink:

Dank je wel!

Ik hoop dat hij zijn gewicht in goud waard word :+1:

2 likes

Hahaha! Dank je wel! Als dat zo is dan verkoop ik hem gelijk want met dit gewicht is dat een heel leuk bedrag :rofl:

1 like

Gefeliciteerd :ok_hand: veel draag plezier

1 like

Dat is een flinke jongen :hushed:

1 like