Zoals beloofd, een kort NA artikel van de Steinhart Ocean One - Double Green 39mm
Heb het Rolex Hulk model altijd al tof gevonden, dus toen ik erachter kwam dat er een steinhart alternatief was op dat overpricede model dacht ik, gewoon doen. Kost je plus/minus 600 euro, maar dan heb je toch echt wel een fantastisch hoge kwaliteit ‘homage’.
Pluspunten tot nu:
Goede fit
Erg goed gelukte groene kleuren, hij straalt kwaliteit uit
Mooie open caseback maar toch een mooie waterdichtheid (300m)
Band is makkelijk zelf te re-sizen
Groen is gewoon FAKKING VET
Minpuntjes:
De metalen glasp blijft toch nog een punt voor verbetering, in verhouding tot het horloge voelt deze toch van mindere kwaliteit. Een glidelock systeem zou daarnaast fantastisch zijn.
De bezet ‘draaiclickjes’ vind ik wel vrij grof en luid, maar gebruik dat verder toch niet…
Het enige dat ik niet kan opmaken is of dit horloge ook de befaamde sunbirst heeft zoals de Hulk? Of zou u een horloge in direct zonlicht kunnen plaatsen?
Maar sowieso een mooie aanwinst!
Niet dezelfde sunburst kan ik je zeggen. Deze is in die zin wat “matter” en geen duidelijk brushing, en volgensmij ook een tintje donkerder in vergelijking met de Hulk. Maar om eerlijk te zijn zou ik de Hulk eerst in het echt moeten zien om hier echt iets gefundeerd over te kunnen zeggen.