NA Steinhart Ocean One 39 black ceramic

Yes! Hij is binnen en blij mee. Sinds 2001 weer eens een nieuw horloge besteld.
Voelt goed, draagt lekker en ziet er blits uit.


Alleen wat is dat met die bezel??
Sommige bezels noemt men de ‘white knuckel bezel’ maar dit slaat alles.
Zal wel loslopen?!

19 likes

Veel draagplezier

1 like

Prima mooi horloge.
Ik heb hem ook mooie kwaliteit.
Veel plezier ermee!

1 like

WATTTT?!

Of bedoel je dat je na 2001 alleen tweedehands of vintage hebt gekocht :stuck_out_tongue: ?

Leuk hoor, nieuwe aanwinst :stuck_out_tongue: .

1 like

Ja dat! Alleen tweedehands en Vintage…

2 likes

Mooi zwart is niet lelijk, geniet ervan.

1 like

:man_shrugging:

Draait ie erg stroef ofzo?

Superstroef!

1 like

Mooi horloge! Wat betreft die bezel: onderdompelen in warm water en beetje draaien aan de bezel, gegeven moment gaat ‘ie wel soepeler draaien.

2 likes

Erg mooi horloge :watch:

1 like

Bij bij gaat alles soepeler met wat olijfolie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar mooi horloge, perfect vakantie horloge, kan gewoon om blijven op het strand.

3 likes

Optimist!

Mooie aanwinst, veel plezier ermee!

2 likes

Mijn Steinhart gaat terug naar Duitsland voor o.a. datzelfde probleem. De bezel is superduperstijf. De mijne (GMT) moet zelfs met handdoek gedraaid worden zo stijf; lijkt me niet te kloppen.

2 likes

Ik heb hetzelfde horloge. Erg fijn ding! De bezel wordt na een tijdje wel minder stroef. Ik zou me geen zorgen maken.

1 like

Nice :raised_hands:t2:

1 like

gefeliciteerd! Altijd leuk!

1 like

Hmmm, dan kijk ik mazzel te hebben gehad. 4 Ocean 39 en de Premium 39 GMT hebben geen last v dat stroeve draaien. Alleen de Ocean 2 gen 1 heeft n wat lastig draaibarr bezel, maar dat komt meer door dat de grip minder is. In de 2nd gen is dat ook veranderd.

Enfin, hoop dat t goed komt.

1 like

Mooie Steinhart ,veel draagplezier .

1 like

Heb jij ook dat als je de kroon indraait hij blijft “opwinden”?
Dus dat je hem hoort en voelt opdraaien.
Of hoort dat.

Dat hoort inderdaad; klopt natuurlijk ook wel. Dat is de neutrale positie van de kroon, maar door het schroefpatroon in dezelfde richting als handwinden blijf je dat een beetje doen. Dit is bij elke schroefkroon met handopwinding hetzelfde. Behalve als er toevallig merken zijn met engels draad op de kroon…