Ongeveer 6 maanden geleden mijn toendertijd eerste steinhart verkocht om ruimte te maken voor andere divers zoals de Tag Heuer Aqua Racer & Squale GMT tropic.
Het begon toch weer te kriebelen… ETA uurwerkje, schroefkroon voor 300m WR, drilled lugs, saffier glas etc. voor een schappelijke prijs. Natuurlijk niet iedereen zijn ding, omdat ze vooral bekend staan om hun hoge homage gehalte maar de kwalteit vindt ik in deze prijsklasse een dikke 9 waard.
Via een duits forum een tweedehands (bijna gloed nieuwe) steinhart kunnen aanschaffen, waar ik natuurlijk erg blij mee was!
Zoals ik al verwachte is de kwaliteit weer top! Eventjes de stalen band eraf gehaald, klokje schoongemaakt en er een tijdelijk lederen bandje op gezet. Ik ben nog op zoek naar een leuk bandje hiervoor (22mm) dus surgesties zijn welkom! Dit is mijn eerste horloge met drilled lugs en is verrassend handig!
Door de grote 42mm valt hij best mee qua grote op mijn pols, alhoewel de lugs redelijk lang zijn.
Mooi klokje,vind het alleen jammer dat ze “Swiss made” op de wijzerplaat drukken,of in dit geval Swiss,heb meer met "made in Germany"zoals bijvoorbeeld Stowa en Junghans doen.