NA: Steinhart Ocean One Vintage

Ongeveer 6 maanden geleden mijn toendertijd eerste steinhart verkocht om ruimte te maken voor andere divers zoals de Tag Heuer Aqua Racer & Squale GMT tropic.

Het begon toch weer te kriebelen… ETA uurwerkje, schroefkroon voor 300m WR, drilled lugs, saffier glas etc. voor een schappelijke prijs. Natuurlijk niet iedereen zijn ding, omdat ze vooral bekend staan om hun hoge homage gehalte maar de kwalteit vindt ik in deze prijsklasse een dikke 9 waard.

Via een duits forum een tweedehands (bijna gloed nieuwe) steinhart kunnen aanschaffen, waar ik natuurlijk erg blij mee was!

Zoals ik al verwachte is de kwaliteit weer top! Eventjes de stalen band eraf gehaald, klokje schoongemaakt en er een tijdelijk lederen bandje op gezet. Ik ben nog op zoek naar een leuk bandje hiervoor (22mm) dus surgesties zijn welkom! Dit is mijn eerste horloge met drilled lugs en is verrassend handig!

Door de grote 42mm valt hij best mee qua grote op mijn pols, alhoewel de lugs redelijk lang zijn.

Hierbij een paar foto’tjes:

Groetjes,
Joshua.

19 likes

Gaaf! Dit model vind ik persoonlijk erg geslaagd. Staat je goed.

1 like

Thanks! Vind deze ook minder ‘homage’ als de andere ocean one modellen.

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze fraaie verworvenheid!!
Veel plezier ermee!!
En wat betreft de banden keuze,
de Lederen band zoals getoond vind ik best geslaagd.:watch:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Mooie Steinhart, nu nog een dito fris bandje!!

Ben niet zo een nato-guy :sweat_smile:

2 likes

Ja vindt het leren bandje ook best oke, maar misschien is er een nog mooiere combi!

3 likes

Erg mooi dit :+1:

1 like

Ben ik het niet helemaal mee eens, maar als die 2mm kleiner was geweest had ik er ook mee rondgelopen :sunglasses:

3 likes

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst Joshua en heel veel draagplezier gewenst!

1 like

Mooi klokje,vind het alleen jammer dat ze “Swiss made” op de wijzerplaat drukken,of in dit geval Swiss,heb meer met "made in Germany"zoals bijvoorbeeld Stowa en Junghans doen.

Maar goed,een kniesoor die daar op let :grinning:

1 like

Mooi hoor

1 like

Dankjewel!

1 like

Hij zou inderdaad ‘beter’ zijn als hij wat kleiner zou zijn. Maarja het is niet anders :sweat_smile:

Die rolex is btw wel grail materiaal zeg :heart_eyes:

1 like

Ik zit ook al een tijdje naar dit horloge te kijken. Erg gaaf!

1 like

Waarschijnlijk omdat je de Rolex 6200 niet kent. :wink:

Staat er volgens mij nog 1 te koop op uhr forum!

Ken ik wel, maar toch… de kroon heeft een rode huls, de bezel een rode arrow op 12, en de lugs zij heel anders :wink:

Helaas net al een nieuw horloge aangeschaft dus het horloge spaarpotje moet eerst even bijgevuld worden. Bedankt voor de tip!

1 like