Al een hele poos dat ik dit merk al eens in men vizier heb gehad maar om een of andere reden nooit over gegaan tot een aankoop. Nu wou het geluk dat ze vorige week met Black Friday 10% op alles gaven. Nu is dit ook geen fameuze korting maar genoeg om mij over de streep te krijgen. Wou al langer nog eens een duiker bij hebben met een vintage uitstraling en de OVM tikte alle doosjes voor mij aan dus deze besteld en afgelopen vrijdag keurig door FedEx geleverd.
Mijn eerste indruk was echt WOW zoveel kwaliteit voor dat geld. Ik heb voorheen ook even een Ginault gehad en met spijt vrij snel verkocht. Nu de Ginault zat misschien nog wel iets beter in elkaar maar die kost nieuw tegenwoordig 1100 Euro. Deze ca 400 Euro kostende Steinhart moet echt niet veel onder doen.
Mijn enige echt punt van kritiek is de sluiting van de band. Die is gewoon Ok te noemen, dat die geen duikersextensie heeft boeit mij niet zo maar ze hadden op zijn minst toch wel voor een sluiting met pushers kunnen gaan ipv van dit systeem met frictie. Als iemand voorstellen heeft met welke sluiting ik dit kan verbeteren hoor ik het graag.
Maar hij zal ook wel geregeld op Nato gedragen worden. Ik heb nog een mooie van Phenomenato liggen die ik ooit eens voor mijn ex PO had gekocht en maar gewoon in mijn horlogekist is blijven liggen om plaats op te vullen. Deze zal nu wel veel draagtijd op deze OVM gaan krijgen.
Gefeliciteerd! Ik heb hem ook ooit gehad, als eerste echte horloge.
Ik vind dit een van de mooiste Steinhart modellen! Zijn ze nog steeds genummerd of zijn ze daar al mee gestopt?
Deze van Strapcode bv is al heel iets anders en zou kwaliteitslevel van het horloge mooi opkrikken .
Het enige probleem is em om deze sluiting fatsoenlijk te laten passen op de band zou ik een extra straight end link moeten hebben. Ik heb Steinhart hier al voor gemaild maar nog geen antwoord en ik ben ook niet erg hoopvol als ze hier aan willen meewerken.