NA: Stima-Nivada

Het vintage virus heeft een tijdje geleden zijn intrede gedaan. Na wat kleurrijke chrono’s uit de jaren 70, met redelijke “bonkige” kasten, wilde ik toch graag een keer klassieke chronograaf proberen. Bij voorkeur een gouden variant met een lichte wijzerplaat. Daarnaast heb ik een voorkeur voor stevig uitgevoerde lugs, de rechte dunnere uitvoering vind ik (persoonlijke smaak) altijd wat ielig overkomen.

Het zoeken heeft een aantal maanden geduurd. De meeste exemplaren, van de bekendere merken, dan bedoel ik bijv Omega, Longines en Tissot, zijn stevig geprijst. Recent een leuke Wakman op de baai in het viziee gehad, maar die schoot met de biedingen ook boven de EUR 1.500 gehad. Kortom; ik begon de hoop te verliezen binnen mijn budget iets leuks te vinden…

…, totdat ik op een Stima-Nivada stuitte. Nivada ken ik van de bijzonder fraaie chrono duikers, maar de combinatie met Stima was mij onbekend.
Het horloge stond op ebay, maar door verkoper rechtstreeks te benaderen via zijn site was er nog wat korting op de prijs mogelijk. Dus na info op HF gevraagd te hebben over het uurwerk; Valjoux 92, heb ik hem gekocht.

Ik ben een beroerde pheauteaugraph, dus excuses voor de beroerde kwaliteit van de foto’s:

27 likes

Klopt! Maar wel een prachtige aanwinst! :star_struck:

1 like

Thanks😂

Mijn beste,

Proficiat!!
Een frisse verschijning met een nostalgische uitstraling!!
Ik wens je er een historische tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Cool! En een Valjoux 92, een mooi binnenwerk met kolomwiel.

Is deze verguld of massief goud?

1 like

Massief 18kt rose. Loopt ook prima, chrono reser goed👍

1 like

Lekker hoor! Van harte! :smile: :+1:

1 like

Mooie klassieke aanwinst. Veel plezier ermee. :+1:

1 like

Wat een prachtig horloge !
Vintage is inderdaad een besmettelijk virus…
…maar wat is het toch leuk dat zoeken en onderzoeken en uitzoeken en verder zoeken !
Gefeliciteerd met deze prachtige NA

1 like

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Een prachtige klassieke gouden chronograaf, zoals die er ook voor mijn gevoel hoort uit te zien. :+1: Ik deel je gevoel over dunnere pootjes. :wink:

1 like

Valt me op dat niemand hier begint over dat foeilelijke blauw glimmend leren faux croc bandje🤔

We zijn lief voor elkaar :slight_smile:
Koester dat moment :gift_heart:

1 like

Mooi! Geniet er van.

1 like

Ach die nato komt tzt nog wel

1 like

helemaal mee eens, ook totaal niet mijn ding.
Mooie nieuwe aanwinst en een mooie aanvulling op je Eterna!
Veel draagplezier en succes met het maken van nog mooiere foto’s.
Indirect daglicht helpt al enorm :wink:

2 likes

Mooie chrono zeg :ok_hand:

1 like

Nu is hij af!

2 likes