NA: Stowa Antea, endlich!

Het was een lange zoektocht. Zelfs eentje waarbij ik jullie hulp inschakelde. (Wie herinnert zicht nog de le-gen-da-ri-sche poll: tangente of max bill?) Op jullie zéér licht advies kocht ik dan toch een Junghans Max Bill. De automatic, in wit, mét cijfertjes. Een beauty, echt waar. Maar om één of andere reden had ik het horloge in mijn hoofd zo groots gemaakt dat de doosopening teleurstelde. Mooi horloge, maar eerder ‘meh’ dan ‘wow’. Geen idee waarom, want op papier heeft die Max Bill alles: domed acryl, mooie wijzerplaat, de Max Bill ‘4’ én 38mm. What’s not to like? En toch.

Ik denk dat-ie te groot was. Te aanwezig op mijn bleke winterse vel. (Check de foto’s hieronder. Ik ben bleker dan een overbelicht laken.) En als ik 'm wou omruilen kon ik absoluut niet wachten tot de zomer. Dus Max ging retour. Zou 'k dan toch een Tangente moeten kopen? Die is kleiner, heeft ook cijfertjes… én is een handwinder, wat voor mij een plus is.

Maar die prijs. Anderhalve keer een Max Bill, terwijl mijn telescoop ook dringend een nieuw objectief nodig had. Choices, choices.

En dan kwam er plots een Stowa Antea op m’n pad. Tangente design, maar origineler. Historischer. Juister. Goedkoper. Ok, een standaard (al moet ik zeggen: prachtig gedecoreerd!) Peseuxtje erin. Geen hacking. Maar wel kleiner dan de Max Bill. Eleganter ook (vind ik).

Wel, ik heb toegehapt.

De laatste maanden heb ik een catch-and-release gehad van een Seiko SBDC051 (geen spijt van de verkoop), een Casio M5610 (ondertussen teruggekocht) en die Max Bill. M’n Airman 1, daar heb ik dan weer wel spijt van. Die komt ooit nog terug. Maar m’n gloednieuwe Stowa, ja, die heeft gebeten. Die draag ik nu al gewéldig graag. Klein maar niet té klein, elegant, dun, origineel.

De dial is zilver en wit tegelijk, en die wijzers: zwart op één moment, prachtig blauw op het andere. En zo scherp, crisp, afgelijnd. Bauhaus op z’n best. Geen lijn te veel. ik ben voorlopig verkocht. Er is een klik.

Dank, forum, voor het advies en een fijne avond voor iedereen!

En deze is er nu dus ook. En nog eentje. Ach ja.

36 likes

Mooi, staat goed! En nog met het oude logo, toch het mooist wat mij betreft. Proficiat!

Gr, HJR

1 like

Mooi Frederik! Gefeliciteerd!

1 like

Klassieker! Het Antea / Tangente design is inderdaad uniek, er zijn geen waardige surrogaten voor. Mooie keuze :blush::+1:

1 like

Tis een pracht , GEFELICITEERD met je aanwinst

1 like

Prachtig!

1 like

Heel mooi. Prachtige no-nonsense vormgeving. Hoewel ik wat dat betreft de Max Bill en voorheen de Frutiger (Ventura) ook zeer kan waarderen. Het verschil in grootte kan ik zo niet inschatten, maar is vanzelfsprekend ook een zwaarwegend argument.
Heel veel succes met deze mooie aankoop.

Erg mooie aanschaf Frederik!

1 like

Mijn beste,

Dat geeft je een euforisch gevoel, nu je zoektocht is beloond!!
Ik wens je dan ook een gelukzalige roes, bij het dragen van deze schöne Stowa!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Ik was net te laat … :sob:

Hij is heel erg gaaf! Gefeliciteerd met deze mooie NA!

1 like

En dat even snel bij de IKEA :wink: Veel plezier ermee nogmaals!

1 like

Mooie keus ! En staat je goed :ok_hand: Veel plezier ermee!

1 like

Ik ben fan van Stowa! Veel plezier ermee.

Mooiste Bauhaus horloge, dat er is. En tis een Stowa, helemaal top!

Gefeliciteerd met dit prachtexemplaar!

Tof! Heeft @Jurtz toch gelijk gekregen: Battle of the Bauhaus Brothers: een poll voor iedereen!

Prachtig die Stowa (en het objectief😀), goede keuze en veel plezier er mee!

Geniet van de Stowa! Veel draagplezier toegewenst :ok_hand:

Gefeliciteerd met deze NA :ok_hand:

Mooi dat je gevonden hebt wat je onbewust zocht. :slightly_smiling_face:

En heel veel plezier met deze mooie Stowa!:+1: