NA Stowa Flieger Klassik Sport No Logo

3 Weken terug heb ik een topic gestart over de keuze tussen een Steinhart & Laco flieger.
Een paar mensen zeiden over de Steinhart dat het een “goedkopere” optie was om te kijken of een flieger echt zou bevallen. Met dit in het achterhoofd het internet op gegaan en toen de Geckota (alweer) tegen gekomen, deze is met zijn 44mm wat kleiner als ik in eerste instantie zocht. Ik betrapte mezelf erop dat ik in een paar dagen tijd meermaals naar de site van watchgecko ging om het horloge te bekijken en dus besloot ik maar dat ik hem gewoon moest bestellen.

Na een dag of 3 kwam het horloge binnen, gelijk om de pols gedaan en eigenlijk per direct besloten dat ik voor een “echte” flieger wilde gaan. Maar ga je dan voor de Laco waar ik eerder ook naar aan het kijken was of toch voor de Stowa die eigenlijk bij iedereen de voorkeur genoot in het eerder genoemde topic.

Tijdens het dragen van de Geckota bleef ik dus foto’s kijken van de Laco & Stowa’s en ook bleef ik ze vergelijken.
Het grootste punt wat mij tegenstond van de Stowa is de diameter van 43mm maar aangezien de Geckota met 44mm helemaal niet “te klein” voelde moest dit ook kunnen.

En dus… de Stowa besteld!

Maar dan, op wat voor band ga je die dragen? De “standaard” flieger band met 2 “popnagels” vind ik eigenlijk te druk voor een rustige plaat als die van een flieger en dus besloten om Ko te vragen een grijs suède band te maken.
Dit leek mij een iets nettere look voor zo’n rustig horloge.

Zowel Stowa als Ko gaven een levertijd indicatie van 2 weken. Maarrrr… nog geen week later:

Vanaf de eerste seconde verliefd!

Door de taps oplopende bezel draagt het horloge wel kleiner dan de 43mm zou vermoeden maar de brede (24mm) band compenseert ook iets waardoor ik hem zeker niet te klein vind.
De kast en bezel uit 1 stuk materiaal, de caseback, de geblauwde wijzers, de lumen… Deze blijft!!!

16 likes

Goede keus hoor, die 43 mm kan je hebben zo te zien! De 20 atm is een fijne bonus van de flieger sport. Proficiat.

gr, HJR

1 like

welke Geckota flieger is 44 mm?

https://www.watchgecko.com/geckota-k1-v31-a-type-watch.php

Gefeliciteerd, veel plezier ermee :+1:

1 like

Heel mooie combinatie, gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst! :+1:

1 like

Thx :+1:

1 like

Gaaf ding. Voor mij helaas te groot.
Veel plezier ermee!

Mijn beste,

Mooi hoor!!
Veel plezier met deze robuuste schoonheid!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie flieger en dito band van Ko! Geniet ervan. :thumbsup:

Goede combi. Gefeliciteerd en veel draaggenot.