Al geruime tijd was ik op zoek naar een stukje beleving die me een stukje gevoel kon geven van vroegah toen ik nog vintage horloges verzamelde.
Zal ongetwijfeld iets met een bepaalde emotie en de leeftijd te maken hebben
.
Nu ben ik niet de persoon van lange verhalen, historie en NA’s dus laat ik maar to the point komen.
Disclaimer: de foto’s zijn gewoon met mijn telefoon genomen, desondanks heb ik mijn best gedaan ![]()
Die koekjes vind ik overigens niet te hachelen, snel weer door.
Leuke reisetui van kunstleer waarvan de kwaliteit, met name aan de binnenkant, iets beter had gemogen. Boeien snel door.
Hey leuk een gesigneerde kroon, top!
Leuk detail wat ze daar gedaan hebben toch.
Mechanisch uurwerk caliber 24-34-2, imo niet zo verschillend van de originele?
Wellicht hebben de kenners daar een geheel andere mening over?
Daar is die dan. Voor het eerst op de markt gekomen in 1973 en opnieuw uitgebracht, het zij gelimiteerd, ergens vorig jaar.
Nu voorzien van een stalen kast met afmetingen van 41mm, 13mm dik, l2l van 45,7mm en een band aanzet van 22mm.
(De originele versie: ca.36 x 41mm, dik 13mm en de band aanzet was 20mm).
Dus de maat is gegroeid en dat komt goed uit want dat is mijn pols ook.
Voorzien van saffierglas aan de voor en achterkant. Een geschroefde kroon en een leder bandje wat ruk is en claimt handmade te zijn.
De toplaag is
en de basis voelt van karton (dun laagje tuigleer) , te stug en niet comfortabel.
Tjop tjop in de benen en de handjes laten wapperen om er zelf een identiek bandje op te maken maar dan met een iets meer vintage look.
En door…
Op mijn poezelig polsje van 19.5cm
Kortom…
Me happy en een super leuke toevoeging aan de collectie ![]()