NA + subjectieve review: Presentje van mijn eega: Edox Les Bemonts

Haha wat een verhaal zeg!
Staat je als gegoten Jaco, deze smaakvolle superdunne Edox quartz.
Veel draagplezier toegewenst met je NA :ok_hand:

1 like

Past overigens goed bij de vloer in de huiskamer. Proficiat met deze mooie aanwinst.

1 like

Mooi om weer een Edox te zien hier op HF, beetje meer waardering voor dit merk mag wel. Ik draag mijn Offshore Class 1 en Grand Ocean regelmatig en met veel plezier!! Veel plezier met deze knapperd !

1 like

Genieten! :joy:

2 likes

Helemaal eens. Meer Edox op HF is het devies! :smiley:
Ik ben weer onder de indruk van de afwerking en het gevoel van kwaliteit.

1 like

Hier op verzoek meer Edox.
Helaas een triest verhaal. :sob:
Van dit inderdaad schitterende horloge moet het uurwerk vervangen worden volgens mijn monteur.
Deze kosten heb ik er voorlopig echter niet voor over dus blijft hij in de la liggen.
Mijn vrouw behelpt zich met een mooie Citizen Ecodrive en voor de zondag een mooie platte Ebel waar zij ook gelukkig mee is. (Dus ik ook) :innocent:


1 like

Mooi verhaal. Schitterend horloge. En denk er om. Niet flipperen.

1 like

Heel mooi, inderdaad erg jammer dat hij het niet doet. Bijzonder band ook.

Nee, los van hoe traditioneel ik ben opgevoed (running gag), deze heeft een bijzonder plekje, dus als ik het al zou kunnen wil ik dat niet. Emotionele waarde en zo, onbetaalbaar. :slight_smile:

Ik ben er gisteravond eens even voor gaan zitten, maar Edox is een mooi merk met mooie historie.

Ook de kwaliteitsbeleving van deze Edox is echt enorm. Toch nog wat extra foto’s, zie het als een korte subjectieve review en promotie van de Edox kwaliteit

Durf toch echt wel te beweren dat de kwaliteit en afwerking van de band, kast en plaat en zo echt absoluut niet onder doet voor “duurdere” high-end merken. Alles is solid, geen speling in de band, de uitlijning van de links tegen de kast is op de 10e mm volgens mij ingemeten. Kunnen veel merken nog een puntje aan zuigen.

Hij meet overigens “maar” 33mm, maar draagt veel groter.

De sluiting is simpel maar met het logo afgewerkt en sluit perfect aan

Ook het sluitingsmechanisme is nog “behandeld”, waarbij de schroefjes ook zijn meegenomen.

De plaat is erg strak met een heel subtiel metallic effect wat het horloge een warmwitte uitstraling geeft en heel subtiel speelt met het licht. Afhankelijk van de omstandigheden van wit, via crÚme tegen (rosé-?) goudkleurig aan. Kan niet echt vinden of het saffier over AR coating beschikt, maar het lijkt er wel op. Ondanks de hele dunne kast toch nog best mooi diepte in de plaat.

De indexen zijn aan de zijden en bovenop gepolijst, maar in het midden wat mat/geruwd. Wat bling, maar niet overdadig. Verder wil mijn macrolens niet meer.

Subjectief: Erg blij mee en hele mooie en sjieke klok vanwege het gekregen hebben van vrouwlief.

Objectief (zonder vrouwlief): Toch wel een he-le mooie en hoogwaardig afgewerkte klok die niet heel goed samengaat met een spijkerbroek en t-shirt of als casual horloge.
Beschikt over een in-house ontwikkeld ultradun quartz uurwerk. 1,4mm meen ik.

Het is een echt formele “pakkenklok” die makkelijk onder de mouw van een overhemd schuift en dan niet echt opvallend is, maar door het design wel ineens een blikvanger wordt als mensen naar je pols kijken.

Integer, niet op de voorgrond, maar wel aanwezig. Een blikvanger omdat het geen blikvanger is.

3 likes

In het doosje dacht ik echt, heh bah, weer vierkant, rechthoek, klik weg, niks aan


Maar dan de polsfoto’s
 :heart_eyes:

Prachtig! Zuinig zijn op je vrouw! :wink:

1 like

Naast de bult info op het wereld wijde web bestaat er ook een specialedition over Edox.

Wellicht ken je die al , maar ik laat hem toch even zien

Fijn weekend.

1 like

Nee die kende ik niet, dat is leuk. Is die nog ergens te krijgen?

Ik vermoed van wel.
Ik scoorde deze bij een juwelier in Lelystad, 2 weken geleden.
Weet de naam niet meer.

Uitgave is van 00/24

Als het je niet lukt dan g
Fotografeer ik elke pagina.
( niet nu :slightly_smiling_face: )
Frank

1 like

Sjiek zo’n dunne dresser met beschaafde afmetingen! :relaxed:
Je hebt een vrouw met smaak!

1 like

Ik ga eens op zoek.

Het is me gelukt Frank! Leuk en lezenswaardig.

Bedankt voor de tip!

1 like

Leuk man.
Zelf vind ik het altijd wel tof om dat soort folders/uitgaven/publicaties te hebben van de merken die ik zelf heb.

Groeten Frank

1 like