NA + subtiele mod: Seiko SNK809 Roman Date

Heel geslaagd, ziet er relaxed uit. Als we het toch over bandjes hebben. De laatste foto (perlon)? Ziet er dikker uit dan die ( meestal) vreselijk dunne perlon bandjes.

1 like

Echt dikker is het niet, wel betere kwaliteit!

Van Eulit of van Crown and Buckle, weet even niet meer uit mn hoofd maar zeer vergelijkbaar iig

Thanks, net even gekeken maar deze leuke zie ik bij beiden helaas niet meer in de collectie.

Inderdaad. Ik ben nogal n nachtbraker, dus ik maak dat uur vaak mee.

1 like

Grappig, sta je normaal niet bij stil maar kan ik me iets bij voorstellen inderdaad :grin:

1 like

Kan me voorstellen dat menig mens daar niet stil bij staat. De meesten liggen dan op 1 oor.

Nog zo iets. Voor mn werk had ik geregeld te maken met dag afsluiting. En dan zit bij Seiko (en menig ander horloge) de datum net in de overgang dat ik niet weet of t bv vandaag nou de 18e is of dat t morgen pas de 18e gaat worden en t vandaag nog de 17e is. Dan toch even op computer of mobieltje moeten gluren om er zeker v te zijn. Dus zo bleek die snel verspringende datum op de Rolex toch best wel praktisch te zijn dan alleen n technisch ‘hoogstandje’.

Persoonlijk vind ik dat grappige horloge quirks. Zo was er dacht ik iemand op t forum die ivm de scheepvaart graag n horloge met v die H3 tritium tubes heeft, omdat t horloge dan 's avonds/nachts in de donkere cabine toch goed afleesbaar blijft.
Terwijl luminiserende verf als Luminova en Lumibrite in de loop van de nacht steeds minder licht geven. Voor mij in mn donkere slaapkamer genoeg om te zien hoe laat het is. Maar ik kan me voorstellen dat in een stuurhut met allerhande schermpjes voor radar, gps, en weet ik t wat nog meer, dat luminiserende verf dan niet voldoende kan zijn.

1 like