NA + subtiele mod: Seiko SNK809 Roman Date

In dit topic vertelde ik over de Seiko die ik bij de deal kreeg voor een Smiths PRS-29 met @Da_Watcher:

Ik twijfelde even wat ik ermee zou doen en het verbaasde me eigenlijk dat ik hem wel erg leuk vond, zeker omdat ik 2x eerder de groene had, er vanalles aan bleef modden en uiteindelijk verkocht.

Ik besloot deze zwarte voorlopig te houden en heb maar twee dingen aangepast:

  • Vlak saffier met clear AR (uiteraard heb ik ook domed overwogen zodat je het verschil duidelijker ziet, maar de meer glossy uitstraling wil ik hier eigenlijk niet bij)
  • Roman numeral dagschijf. Wat wil zeggen dat je in plaats van MON - TUE - WED de Romeinse cijfers I - II - III ziet. De 4 is zoals bij horloges IIII in plaats van IV en de zondag is een rood vlakje. Er is geen inhoudelijke reden waarom deze beter past bij dit horloge, alleen ziet het er wel strak uit. Eerder heb ik wel Kanji / Japans gehad, maar dat vind ik hier wat minder bij passen (en soms toch twijfel welke dag er ookalweer op je horloge staat dan)

Het resultaat:

De zondag:

Ik ben er blij mee! De Roman dagschijf is misschien leuk omdat het nieuw is, dus misschien raak je erop uitgekeken, maar dan draai ik hem door naar de Engelse aanduiding. Het ziet er wel strakker uit. En het saffier is wel echt een upgrade. De vorm is hetzelfde, maar het is meer helder en op de oude hardlex zaten wat krassen.

Ik was van plan de secondenwijzer te veranderen, maar ik zie er van af. Het is wel een secondenwijzer die beter matcht met de uur- en minutenwijzer (de rode tip valt vaak weg tegen de zwarte achtergrond en de ronde bol lume achterop ziet er wat gek uit soms). Maar nu ik het geheel zo zie, en de andere is toch nog niet binnen, denk ik dat de andere secondenwijzer wat saai wordt. Misschien heb je toch gelijk @Fate_Amenable_To_Change. Een tweede reden is trouwens dat ik de wijzers er liever niet opnieuw vanaf haal. De witte verf raakt echt snel beschadigd, helaas is dat gebeurd bij de uurwijzer rond de as.

De andere secondenwijzer zou deze zijn:

image

Ik heb dat eerder gehad bij de groene:

Dit keer dus niet.

Overigens ligt een ander project vanwege corona en daar wordt alles aan gemod, dus het hoeft niet altijd subtiel :sunglasses:

Dank voor het kijken.

33 likes

Leuk weer. Secondewijzer past prima. Het bolletje matcht mooi met de bolletjes op de indices en op zondag combineert het helemaal lekker met dat rood. Iedere dag zondag vanaf nu :triangular_flag_on_post:
Ben benieuwd naar je andere mod.

1 like

Hele subtiele maar mooie mod Dao! Leuk gedaan! Blijf dit toch een leuk horloge vinden😀

1 like

Mooi man! Is inderdaad een erg leuk horloge!!

1 like

Ik vind die rode tip en contra-balance eigenlijk wel tof :ok_hand: mooie upgrades. Gewoon een lekker draagbaar horloge.

1 like

Mooi man. Het rode vierkantje voor Zondag vind ik minder, de Romeinse I - VI wel weer strak.

Hoe dan ook een geslaagde mod. Als die dingen ook maar 50m WR deden in plaats van spatwaterdicht had ik er al lang drie gehad. Groen, beige, zwart. :slight_smile:

1 like

Mooi bandje, Waar heb je die het bandje besteld of gekocht?

1 like

Welke? Die zandkleurige of die groenige perlon?

Netjes, ziet er prima uit zo :+1:
Ik vind het echt een leuk ding en ik weet dat het mij om de pols tegenvalt. Maar ik zou hem bijna zo weer kopen :joy:

1 like

Sorry. De zandkleurige idd. Ik heb een Hamilton khaki king met champagne wijzerplaat onderweg en denk dat zoiets daar wel bij zou passen.

1 like

Ok geen idee, het is een vrij standaard nato dus ik denk dat je elke zandkleurige nato kunt proberen. Maar misschien weet @Da_Watcher waar die vandaan komt?

1 like

Seiko 5 meets koffie meets Exlorer II / Polar

True, het rode vlakje is meer ‘speciaal’ ofzo dan dat het mooier is.

2 likes

Ohjee :astonished:

1 like

1 like

Mooie mod, en ik betrap mezelf er dus nu weer op meteen wat webshops te checken om die SNK809 aan te schaffen.
Pffff … MUST RESIST ! Horloge doos is al vol …

Maar als je hem een keer beu raakt, houd ik me aanbevolen :slight_smile:

1 like

€75 op eglobalcentral :stuck_out_tongue:
Maar is goed! Al zou ik het bij verkoop toch lastig vinden nu er een stukje verf van de voet van de uurwijzer af is :fearful:

1 like

Ik zou het niet meer weten waar ik die vandaan heb. Misschien van uhr armbanden of ebay, ik zal wel eens kijken of ik nog wat kan vinden ervan.

Geweldig :ok_hand:

1 like

Nice, ik heb ook meerdere v mn Seiko’s met Roman numerals. Niet omdat ik de Engelse tekst minder vind, maar omdat ik in de 2e taal niet weet welke dag t is. En die numerals vind ik dan wel zo praktisch.

1 like

Uit nieuwsgierigheid: Hoe bedoel je dat? Heb je hem op Engels staan en gaat het je om het uur per dag dat die op de andere taal staat? Of iets anders?