Aangezien ik de maan altijd al een zeer fascinerend hemellichaam heb gevonden, ben ik dan ook al een tijdje aan het kijken naar een horloge met maanfase.
Na wat zoekwerk bleek een mechanisch maanfase horloge meestal erg prijzig en uiteindelijk uitgekomen op het merk Sugess. Vrij nieuw Chinees merk, maar ze maken gebruik van het befaamde Seagull uurwerk.
Gekozen voor het model “moonphase master s389” met blauwe wijzerplaat. Een chronograaf handwinder. Saffier glas voor en achterkant. 2 bandjes. Een metalen en een zwart leer. Niet super, maar prima. Maar ik ga deze wel op een blauw lederen band dragen.
Prachtig horloge; zelf ook al vaak naar gekeken. Ervaringen met het uurwerk zijn wisselend volgens reviews en hebben mij van een koop afgehouden. Hoe zijn jouw ervaringen met het uurwerk? Verder een heel mooi horloge met een klassieke dial en wijzerset!
Tja. Heb het horloge net. De pushers voelen heel solide. Veel meer kan ik er nog niet over zeggen.
En inderdaad. Volgens de ene reviews loopt het uurwerk al jaren prima en iemand anders heeft snel problemen.
Maar dat kan ook aan de gebruiker liggen. Zag een filmpje van iemand waar de chronograaf vast zat binnen een paar uur. Maar die persoon resette meerdere malen de chronograaf terwijl deze liep. En er staat duidelijk in de handleiding dat je dit niet moet doen, want dan kan het uurwerk vast komen te zitten.
Verder begreep ik dat je de maanfase (en misschien dus ook de datum, aangezien beide met een Pusher aan de zijkant ingesteld wordt) het beste kan verzetten als de wijzers ergens rond 6 uur staan.
Dus misschien wordt er wel verkeerd mee om gegaan.
Ik zal mijn bevindingen zeker hier posten.
Mooie klassieke look. Ook al eens naar gekeken. Top voor zijn prijsklasse vermoed ik. Gefeliciteerd met je blauwe NA. Het is gewoon leuk om een maanfase in de collectie te hebben