De volgende horloge is toegevoegd aan mijn collectie; Sugess Heritage S419 met een Seagull ST1902 Swanneck uurwerk.
Voor het aanschaf was er een twijfel bij mij of 37mm niet klein zou vallen maar niks is waar hij is echt prima!
De Zorro dial heeft wel een aantrekkingskracht vind ik en dat werd snel bevestigd toen ik het om mijn pols had.
Wel vind ik het jammer dat er geen datumvenster zit.
En ja wat kan je eigenlijk zeggen over de achterkant met zichtbare uurwerk? Een heerlijke tentoonstelling om er naar te kijken
Ik vind dit best een aantrekkelijk horloge, vooral vanwege het mechanisme uurwerk, maarehh… doe je een gooi naar de grootste collectie hommages van het forum?
Mooi man! Naar dit horloge heb ik tussen kerst en nieuw uren en uren zitten kijken, koop ik hem of koop ik hem niet. Echt een mooi horloge met die split dial. Heb hem niet gekocht wegens het ontbreken van de datum, dat is hier echt een must voor een horloge jonger dan 1960 en eerlijk is eerlijk: aan authentieke 1968-1970 rado split dials geen gebrek hier
Gefeliciteerd met je Sugess, lekker boeien dat het een hommage is zolang jij er blij mee bent. Wens je ook veel draagplezier, enne die datum is niet zo belangrijk joh. En je bent een stuk goedkoper uit dan met een Zenith, wel een klein kwaliteitsverschil natuurlijk, maar daar is de prijs ook naar
İk kan me heel goed voorstellen, ik heb getwijfeld over 37mm en datumvenster. 37mm viel me reuze mee en de datumvenster vind ik wel een must maar ja je kan niet alles hebben😀
37mm wordt door sommigen als klein ervaren, maar die suggess heeft erg forse lugs en pushers waardoor ie groter uitvalt en vaak net iets comfortabeler draagt dan een 40mm versie die dan extreem groot is en voor mij te groot zou zijn. Mijn pols is 16cm omtrek en we hebben voor chrono’s een voorkeur voor 37/38mm en bij gewone horloges zoals de rado’s een voorkeur voor 39/40mm. Alles wat groter is, zit niet lekker om mijn pols. Dus die 37mm ik ben er fan van en nogmaals veel plezier met het horloge. Ik wens je er evenveel draagplezier van als dat ik van mijn split dial horloges heb. T zijn eigenlijk degene die ik het vaakst draag en ik kan er naar kijken en blijven naar kijken, nog nooit gehad met een horloge