NA Swatch and Art = SwARTch

Beste mensen,

We weten natuurlijk allemaal dat zonder de Swatch (je second watch) de Zwitserse horloge-industrie een zachte dood was gestorven en we allemaal een Seiko droegen. De vraag of dat erg is, laat ik voor het gemak maar even in het midden. :grin:
Vreemd genoeg - mede Zwitserse horlogefanaten - is er dan ook geen Swatch only topic…hahah.
Over de geschiedenis van Swatch en het belang hiervan voor de industrie is veel te vinden, dus dat ga ik niet oplepelen.
Nu ter zake: kijk, je kunt je klokje natuurlijk BB58, SD, Sub, MM300, Turtle noemen en ga zo maar door.

Deze heet “the City and Design, the Wonders of Life on Earth, Isamu Kurita”.
Ik bedoel maar… :wink:

Een samenwerking met het MoMA en Swatch. Tadanori Yokoo is een Japanse kunstenaar / illustrator die dit werk in 1966 heeft gemaakt. (ter gelegenheid van het nieuwe boek van Isamu Kurata). Uiteraard zie we duidelijke invloeden van Pop Art.

Hoewel een Swatch voor een schappelijk prijsje te verkrijgen is, voelt het niet goedkoop aan. Het bandje voelt zacht en comfortabel aan en de plexi is natuurlijk enorm sexy, nietwaar? De quartz tikt er vrolijk op los en geeft een mooie, donkere en solide sound (oke, nu overdrijf ik misschien iets)

Samenvattend gewoon een leuk horloge met een verhaaltje en daar houden we van. Dus heb je naast je uitgebreide collectie nog een tweede horloge nodig, zou je best een Swatch kunnen overwegen.
Gegroet en een fijne dag!

12 likes

Netjes! Hier straks ook een Swatch NA (System 51)

1 like

Die heb ik ook een tijdje gehad, mooi concept is dat.

1 like