NA Swatch GS138 Rise Up rommelmarktvonds

Afgelopen weekend in Berlijn op een rommelmarkt een leuke Swatch gekocht. In nieuwstaat. Bijna te mooi om te gaan dragen (maar dat gaat ik zeker wel doen, of er moet iemand hier op zoek zijn naar deze ongebruikte Swatch Rise Up).

Je moet een beetje geluk hebben natuurlijk. Nog even in de verleiding gebracht omdat er ook ergens een IWC Porsche Design chrono te koop stond. Hoewel met 600 euro zeker niet duur, toch niet iets om “even” te kopen.

Bij een volgend rondje kwam ik deze tegen. Nog helemaal in doos met garantiebewijs van 2010. Gekocht in Geneve. En voor die 10 euro die gevraagd werd ben ik niet eens gaan afdingen.

33 likes

Leuke aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Leuke aanwinst :+1:t2:

1 like

Leuk toch voor een 16 jaar NOS horloge :+1:t2:

1 like

Leuke horloge.
Geniet ervan.
groetjes

1 like

Leuk ding! Swatch heeft sowieso heel leuke modellen gemaakt. Toch is er, hier op HF, weinig liefde voor Swatch horloges. Terwijl de leuke, kleurrijke, plastic horloges ooit enorm populair waren en ze ook zeker een noemenswaardig hoofdstuk in de (recente) Zwitserse horlogegeschiedenis zijn. Misschien komt het doordat er héél erg veel van gemaakt zijn, ze natuurlijk geen technisch hoogstandje zijn, altijd erg betaalbaar geweest zijn en (dus?) geen status geven, aan de drager, anders dan dat ze gewoon leuk zijn. Wie zal het zeggen? Jij veel plezier ermee, in ieder geval!

Ik ben niet zo thuis in dit merk en deze modellen. Maar zie dat op Chrono 24 voor de goedkoopste 1500 euro gevraagd wordt. Ja, het kan natuurlijk dat je daar een enorm goede koop mee gedaan had. Maar ja, wat is de technische staat (onderhoud) en is het überhaubt een echte? Begrijp je twijfels.

Het ging om een Sportivo en die zijn wel iets goedkoper. Al staat er nu geen een van dat type op Chrono. Het zag er wel echt uit (heb ooit een Ultra Sportivo gehad). Maar voor 600 euro heb ik besloten die gok niet te wagen.

Bij de dagelijkse wristshots, Swatch only en vintage zie ik ze toch vrij regelmatig. Meer dan Parmigiani Fleurier. :wink:

Mijn vrouw draagt haar Swatch het meest van al haar horloges.

Ik niet. Maar kijk, wanneer je er dan één ziet, ook even naar het aantal likes dat een Swatch krijgt. Belangrijk? Nee, op zich niet. Maar wel een redelijk goede graadmeter voor de liefde voor merken en modellen, hier op HF.
Ja, Moonswatches. Daar heeft Swatch zich, in recente jaren, weer even mee in de kijker gespeeld. Maar zet maar 'ns een (niet-Moon)Swatch in het blauwe gedeelte. Daar kom je niet vanaf; zelfs niet voor héél weinig. :person_shrugging:

Ik moet toegeven dat ik niet heel vaak in

-topics kom. Dus nja, zou kunnen…
Maar het

-topic is, met iets meer dan 200 posts in 7(!) jaar, duidelijk een van de slechtst lopende only-topics’ van HF. :grin:

Ja, mijn vrouw draagt bijna altijd haar Apple Watch.

Dat verandert, imo, niets aan dat er

Ondanks dat ik ze dus wel kan waarderen en er zelfs ook nog altijd een heb.

1 like

Mijn beste,

Een plezante aanwinst!!
Geniet er met volle teugen van.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Leuke vondst, gefeliciteerd

Vrolijk ding!

Grappig ding Nick. Berlijn is ook leuk om te bezoeken.