NA: Swatch Irony chrono YCS408G (Wheeling)

Ok, very long shot, maar ik had vroeger toen ik op de middelbare school zat het volgende horloge

Ik ben die ooit verloren, en bij de zoektocht terug gevonden, maar er had iets overheen gereden en was niet meer te redden.

Toch lijkt het me leuk deze terug te hebben.

Is er iemand op dit forum, die dit horloge nog ergens heeft liggen, desnoods ergens op zolder of in een laadje??? En die hem best kwijt zou willen? Uiteraard is een vergoeding bespreekbaar (duh)…

2 likes
http://m.ebay.de/itm/282137158055?

Dit misschien iets?

1 like

Ja dat is m.
Maar die prijs :fearful:
Ik kocht die destijds voor fl. 249,- (guldens dus)

Het was dus eigenlijk een investering waar ik goed voor had moeten zorgen :stuck_out_tongue:

Beter te duur dan niet te koop

3 likes

Even contact opnemen met Squiggly :sunglasses:
Volgens de site binnenkort weer leverbaar voor €160 :grin:

1 like

Hey gaaf zeg, super bedankt.
Er staan dingen op die site over het horloge die ik nooit geweten heb zoals plexiglas ipv mineraal of saffier…
Ik hou squiggly in de gaten. Super tof!

Nostalgie heeft soms helaas een te hoge prijs :grin:
De optie van @Limbo70 is veel beter

Wat ook leuk is trouwens (nou ja, voor mij dan), ik heb de originele verpakking met gebruiksaanwijzing nog met twee losse schakels erin…

Raar he eigenlijk, horloge weg, maar zo’n verpakking kan ik dan niet weggooien…

Dan is dit horloge toch altijd bij je blijven hangen. Hoop dat je snel succes hebt en hier een trotse foto kunt posten

1 like

Ik heb wel zoiets liggen met zwarte plaat en een stopwatch wijzer die niet op 12 maar op 1.30u terugspringt.

Stuur maar PB als je interesse hebt.

1 like

@Thieuke misschien is dit wat je zoekt?

Dat kan je instellen door de kroon uit te trekken en de pushers te gebruiken.

2 likes

Wanneer ik de eerste regel van de omschrijving op Squiggly lees, begrijp ik wel waarom je er graag weer eentje wilt hebben.:blush:

“Het bleke, ijzige licht van een winterse lucht bij dageraad” :joy:

Maar serieus, mooi klokje!:+1:

1 like

Kleine update voor wie het interesseert…
Mogelijk binnenkort weer in mijn bezit, via Duitsland. Even de verzendmogelijkheden afwachten. :slight_smile:

1 like

Veel plezier in “memory lane”.

2 likes

Ok, ik heb het horloge gevonden op eBay kleinanzeigen. Neuwertig, volgens officiele eBay begrippenlijst: gedragen maar onbeschadigd.

De koop zojuist rond gemaakt (hij moest nog even instellen dat hij wel naar België verstuurde)
Prijs €108,00 incl. verzenden. Mooie prijs. Inclusief nieuw batterijtje.

Misschien stom voor sommigen, maar ik geloof niet dat ik ooit blijer ben geweest met een quartz horloge aankoop dan nu, hahaha. Blij als een kind op sinterklaasavond. Vind het erg gaaf dat ik hem straks terug heb, en ga hem zeker dragen.

Gekocht met paypal, dus zonder al teveel risico. Ben erg benieuwd.

4 likes

Eind goed, al goed. Begrijp het helemaal. Heb het zelf namelijk ook gedaan een jaar geleden…

Weer heel veel plezier met je ‘nieuwe’ horloge gewenst!

Ooit gekocht in Luxemburg tijdens een fietsvakantie in 1995. En nu weer vorig jaar via Squiggly.

2 likes

Zo, mijn gezocht topic veranderd in NA topic.

In de hectiek van de HFLE verkiezing zou ik bijna vergeten om jullie op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen…

Maar hij is binnen.
Maandag gevonden. Klein overleg met de verkoper over te verzenden land (hij had België niet aan staan op ebay, maar dat was tegen de middag geregeld) en daarna gelijk besteld. Kosten: € 99,00 + 9,00 verzendkosten. Paypalletje gedaan tegen de risico’s en 's-middags al bericht gehad dat een postnummer was aangemaakt en dat het pakketjes was aangemeld bij DHL.

Dinsdag op de post, met track and trace app bij gehouden waar het zich steeds bevond, Via Hannover naar Keulen, en zo naar Brussel en uiteindelijk bij mij aan de deur.

Het is geen spannend horloge. Swatch, quartz, oud model (1999), niet veel bijzonders, ware het niet dat ik zoals ik reeds heb medegedeeld, dit horloge ooit al eens gehad heb. Ooit gekocht voor Fl 255,00 in de Swatchwinkel in Tilburg (is er geloof ik niet meer). Waarschijnlijk ook in 1999, toen ik 17 jaar was en nog net op de middelbare school zat. Ik ehb hem daarna denk ik 5 jaar gedragen, maar door één van de pinnen in de band die het begaf het horloge verloren tijdens een fietsrit.

Tegen de tijd dat ik erachter kwam en terug gefietst was, was er al wat overheen gereden denk ik, want het glas was kapot, kast en band vervormd, kortom, horloge niet meer te redden (zeker bij Swatch). Ik ben het daarna eigenlijk helemaal vergeten, tot ik iemand zag met een TWSteel met een voor mij wel heel bekend bandje… Mijn Irony Swatch bandje.

En toen ben ik dus gaan zoeken en vragen hier op het forum (zie reacties hierboven).

Uiteindelijk bleef het door mijn hoofd spoken, en ben steeds verder gaan zoeken tot ik het maandag dus op ebay vond.
Ik ben er erg blij mee. Gisteren bij thuiskomst gelijk mijn Oris verruild voor de Swatch (band was al op maat, er zaten geen extra schakels bij, maar de verpakking van de mijne heb ik nog altijd en daar zitten nog altijd twee reserve schakels in).

Het leuke was (klein detail), de verkoper had een nieuw batterijtje geplaatst (tenminste dat zegt hij), gelijk de tijd en datum juist gezet. Vandaag krijgt hij nog wat wristtime en daarna zie ik wel verder. Toch weer een leuke toevoeging in mijn verzameling (vind ik zelf), weer een horloge met een verhaal… :slight_smile:

Overigens wat ik zelf nog grappig vind: In mijn gedachten was hij een stuk groter, maar vermoedelijk zijn mijn polsen gewoon gegroeid… :slight_smile:

De foto’s:

Best een heftig sunbursteffect toch?

Er zitten wat krassen op het glas.
Volgens deze site: http://www.squiggly.com/nl/en/swatch-wheeling-ycs408g.htm
is het plexiglass, dus te polijsten.
Dat gaan we binnenkort maar eens even doen dan.

7 likes

Ha wat leuk om te lezen, ik heb het horloge ook ooit nieuw gekregen en draag het nog steeds wel eens (voornamelijk bij het klussen…)

Veel plezier ermee😃

2 likes

Ja gaaf hoor. Het is gewoon een erg leuk horloge he.
Voor mij is het ook voor het klussen en voor op vakantie.