NA: Swatch Irony ... of nie?

Sommige kennen mij van de tekeningen die ik maak over het forum. Hetgeen er soms ook voor zorgt dat ik expres vanaf de zijlijn observeer. Daarnaast ben en blijf ik net als jullie een horlogegekkie.

Ik heb een nieuw horloge en daar wil ik iets over vertellen…

Het is een SWATCH.

Ik heb altijd een zwak gehad voor Swatch omdat ze zo’n belangrijke rol hebben gespeeld voor de horlogerie. De meeste Swatches zijn grappig om te zien, maar kregen toch niet genoeg draagtijd bij mij.

Toen ik een klein jongetje was zag ik in Amsterdam een Swatch liggen in de winkel… 3000 gulden (!!!) What the actual F… het was een Diaphane One … Een Swatch met een Tourbillion uurwerk. Gewoon omdat het kon.

Het horloge heeft mij nooit meer losgelaten. Maar ik had er op dit moment ook geen 3K in euro’s voor over. Dus blijkbaar wil ik hem nog niet graag genoeg.

Een tijdje geleden een deal gemaakt met @Tom146 en toen ik daar was leuk over horloges gepraat en we kwamen weer over die Diaphane te praten. Toen zei Tom “Ja dat is leuk, maar weet je wat echt cool is!?” … je gaat het zo zien.

Ik kende het horloge helemaal niet. Dit is nog veel cooler!! Dit is echt de ultieme Swatch.

Swatch is opgericht in 1983 en 10 jaar later kwamen ze met dit huzarenstukje… Het lijkt op een normale Swatch Irony… maar dat is het nie.

Weet het je al?

Swatch Tresor Magique

Weet je wat het speciaal maakt?
Hij is volledig uit Platina gemaakt.

Hoe cool is dat! Iedereen denkt dat het een normale Swatch is… maar nee hoor: Platina Jonguh!!

Er staan een aantal op Chrono24 voor niet eens zulke gekke bedragen, alleen die zijn full set en bedoelt om te bewaren. Dat zocht ik niet, al zou ik het niet uit de weg gaan als ik er een op zou tegenkomen in NL.

Deze kwam voorbij en was precies wat ik zocht… nieuw bandje er op en klaar is Kees. :+1:

Dit is toch het ideale understatement? Heerlijk. :laughing:

Hier nog een link naar een leuk stukje:

Foto’s:

110 likes

Vet cool!!!

1 like

Zeer bijzonder horloge. Ik kende hem niet. Gaaf!

1 like

Gaaf!

1 like

Veel plezier met die topper !

1 like

Heel bijzonder; gefeliciteerd!

1 like

Perfect! Als tegenhanger van de premium gevestigde orde… Geniet ervan! :slight_smile:

1 like

Bijzonder horloge, niet mijn persoonlijke smaak maar zeker gefeliciteerd met je aankoop!

1 like

Impressive!

1 like

Hi Jurk,

Gefeliciteerd met je fantastische NA! In mijn ogen idd de mooiste Swatch ever.

1 like

Heel bijzonder :ok_hand:, niet eerder gezien wel heel cool.

Gefeliciteerd man, geniet ervan :+1:.

1 like

Tof. Zó véél Swatches gehad in de nineties. Daarmee is bij mij de horlogeliefde wel begonnen. Heb nog ergens een Irony in een laatje liggen. Die ga ik weer eens opduikelen

Are you Swatching us?!

5 likes

Schitterend zeg. Ik heb een zwak voor Swatch, net als bij @denvro begon daar mijn interesse in horloges mee. Als we op vakantie in Zwitserland waren ging ik altijd in de winkel kijken. Eerst een Swatch beat gekocht en daarna meerdere Irony’s. Er liggen er nog vier ergens in een la, allemaal gekocht in Lugano en Zürich.

2 likes

ha! … was even in de war :smile:
maar heb na goed zien en uitpluizen toch de logica in de uur markering gezien :smile:
als ik het goed heb lees je het als volgt: :face_with_monocle:
1/13u - 14u -3/15u - 4u - 5/17u - 18u - 7/19u - 20u - 9/21u - 22u - 11/23u - 24u
heb weer even flink moeten “turen” maar ben eruit gekomen :rofl:
in ieder geval weer een mooi horloge :+1:
geniet ervan :smile:

1 like

Geweldig mooi !
Weer iets geleerd.
Enne, Swatch is inderdaad cool.

1 like

Nondeju die is vet!

1 like

Prachtig! Eigen smoel ook.

1 like

Dank voor de reacties!!

Ik kende hem dus ook niet, vind hem heel tof. Nog even een origineel plastic Swatch bandje en hij is af.

Ik deed met @HanDavinci mee aan de podcast van Mannen van de Tijd @Twan en zag toen voor het eerst de Platina Rolex van Han… dat materiaal had iets… zwaar. Lijkt op staal maar toch niet. speciaal.

Hahaha… die is mooi!!

Mooie herinneringen :+1:

Fijn dat jij dit voor mij deed!
Ik was nog niet verder dan de Platina :laughing:

Die zou ik Idd ook graag willen, maar het is een handwinder en dat uurwerk schijnt heel lastig te servicen. Deze is gewoon een ETA. Dat is geen issue. :+1:

8 likes

Mooie aanwinst, veel plezier je sware platina Swatch :slight_smile:

1 like

Heel bijzonder horloge, gave aanwinst hoor! Erg mooi hoor van platina, had deze nog nooit gezien. Leuk ook om een NA van je te zien in plaats van een tekening haha :+1:

1 like