Van mijn goede vriend @Weppenzeiler aka Reinier, kreeg ik tijdens een GTG dit horloge van hem, waarvoor nogmaals dank Reinier. Dacht eerst, zal er maar geen NA over maken vinden ze niet in mijn collectie passen. Reinier zei, waarom niet! Gaat er niet om of het een duur of goedkoop horloge is en gelijk heeft hij. Ik vond deze swatch leuk, zeker met die rally band.
Is ook gelijk het dunste horloge wat ik heb, ook wat betreft de band.
Was nog hagel nieuw NOS, batterij erin en hij loopt mooi op tijd.
Nu zijn er al heel wat Skin horloges uit eind jaren 90 verloren gegaan, zeker als full sett.
In die jaren zijn er van de Skin met deze band niet zoveel gemaakt, ook nog nooit tegen gekomen op het hf
Was ook een leuke discussie in het topic “stop met horloges kopen”. Deze niet gekocht maar toch een leuk horloge die ook zeker wel een dagje om de pols mag, dus gaat niet verstoffen in een la
Kan er wel een heel verhaal van maken, laat ik dat deze keer maar niet doen.
Kritiek mag, zolang het maar opbouwend is
Wel even de specs natuurlijk en een paar foto’s:
Ref: SFB106G Jaar: 1999
V8 Kast: zwart plastic
34mm x 3,9mm
Wijzerplaat zilver
Band stalen rally-band met grote gaten
En echt een Swiss Made Quartz
Denk zelf dat die ergens in een kastje is gelegd toen de batterij op was.
En een tijd erna bij een grote opruiming of verhuizing gewoon is weg gegooid zo zonde vindt ik nu.
Leuke Swatch met die bijzondere band en skeleton hands. En vergeet niet: bij de Swatch store wisselen ze gratis je batterij en polijsten ze je glaasje. Ik vind dat geniaal.
Is dat echt zo of een broodje aap verhaal, nu is een batterij nooit een probleem. Laat ik wel door Assie doen😉. Maar een kraje op het glas gaan we niet mee klooien. Nu ben ik altijd voorzichtig met de horloges. Maar een keertje stoten kan natuurlijk altijd.