Dag beste mede-forummers,
Onlangs had ik het genoegen een nieuwe aanwinst aan mijn collectie toe te voegen.
Al een hele tijd lees ik hier mee. Ergens begin '00 is het horlogevirus toegeslagen, en na een tijd lang te hebben te hebben rond gekeken heb ik meegedaan aan een inkoopactie van de Christopher Ward Malvern, mijn eerste echte horloge. Destijds was dat zijn enige model. Leuk om te zien dat zijn modellenrange inmiddels flink is uitgebreid!
Sindsdien komt en gaat het met het virus. Soms lijkt het bijna weg, soms slaat 't weer in alle hevigheid toe. Zo ontstaat er langzaam een shortlist (of longlist) van horloges die een zekere interesse wekken. Na een geruime tijd van afwezigheid was ik net weer een tijdje aan het meelezen hier toen ik de Tactico Anko van @Schoen in de horlogemarkt tegenkwam. Die stond al een hele tijd op de lijst, en het was een mooie deal voor een compleet horloge. Meteen toegeslagen dus, en de volgende dag kon ik hem al op komen halen.
Erg blij met deze nieuwe aanwinst! De bouwkwaliteit is mooi, ik ben zeer tevreden.
- saffier gebold glas en bezel
- opgelegde indices
- gepolijste accenten op kast en band, maar niet te uitbundig.
- extra nato en rubber band
- lume niet super
- hij ligt wat hoog op de pols, dikte 15.5mm
- wijzers aan de forse kant, maar dat mag de pret niet drukken.
Deze gaat de komende tijd veel polstijd krijgen!