NA: Tag aquaracer 2008

Ik had eens de blauwe 7750 41mm van deze serie… Verkocht spijt en weer op zoek. Nu op MP deze big date gevonden… Quartz en 43mm.

Chronowijzer reset naar 1 seconde voor 12.
Ongepolijst en kan wel iets netter worden.

Iemand een idee of ik de wijzer digitaal weer op de 12 uitgelijnd krijg of zal de wijzer er weer opnieuw opgezet moeten worden?

Voelt lekker degelijk en zwaar aan, toch mis ik nog dr echte klik welke ik had met de Valjoux… Of is dit altijd zo bij een terugkerende klok?

Wat vinden jullie er van?

8 likes

Ik vind hem gaaf hoor!

Er is waarschijnlijk gewoon een reset procedure om de wijzer weer goed te zetten, even zoeken in de handleiding of op google.

Veel draagplezier!

1 like

Mooie TAG! Ik had 'm ook voorbij zien komen denk ik…
Ik heb tot nu toe 2 keer een terugkerend horloge gehad en beide keren ook weer snel verkocht, herkenbaar dus!

1 like

Mooi! Ik heb eentje van het jaar ervoor, de caf 1112. Voor de wijzer: met de kroon in stand 1 of 2 de knoppen van de chrono bedienen, en testen welke de juiste is…

1 like

Of ja, misschien toch ook interessante info: een wijzer die niet op 0 reset kan (maar hoeft niet) zijn omdat een juwelier deze zo ingesteld heeft om aan te geven dat de batterij vervangen is zonder erna een waterdichtheidstest te doen…

1 like

FF off topic, maar als ik naar deze wijzerplaat kijk zie ik :smiley:

2 likes

If it has been seen…

1 like

hmm ja, toch leuk? :stuck_out_tongue:

1 like

Was al niet helemaal om…

Oké terug naar de secondewijzer :smile:
Geen mogelijkheid te verzetten, verschillende YouTubes gezien maar geen resultaat. Ga er wel even mee langs kalle slaap :slight_smile:

1 like

Haha, dat is precies wat ik dacht. Durfde het niet te schrijven :grinning:

Leuke aanwinst.
Volgens mij een Ronda uurwerk, chrono wijzer instellen door in wijzerverzetstand beide drukkers tegelijk in te drukken totdat de seconde wijzer draait.
Met de start/stop drukker kun je dan de wijzer instellen en met de reset drukker kun je van wijzer wisselen.

1 like

Yeahh hij staat weer recht! :slight_smile:
Dat was hem Floris

3 likes

Mijn beste,

Proficiat met deze gezaghebbende aanwinst!!
Geniet er van!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooie aanwinst. Veel draagplezier.

1 like

Mooie Tag.

1 like

Mooi hoor echt een prachtig ding. Die rubberband is er perfect bij. Gefeliciteerd ermee. :+1:

1 like

De klik… Misschien omdat de secondewijzer niet vloeiend over de plaat glijdt :wink:

1 like

Mooie aanwinst gefeliciteerd . :+1:

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst !

1 like

Ja Isofrane, paste naar mijn idee ook erg goed :slight_smile: .
22mm, lugs 21 maar niks van te zien.

1 like